י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עיריית אלעד מציגה: שוטרים עוצרים בניית בית-כנסת

פרסום ראשון • למרות שהוועדה לתכנון ובנייה אישרה, פנתה עיריית אלד לבית המשפט ובקשה: צו להפסקת עבודות למבנה בית כנסת • שוטרים עצרו בגופם את הבנייה

מבנה בית הכנסת. צילום: בחדרי חרדים
מבנה בית הכנסת. צילום: בחדרי חרדים

לקרוא ולא להאמין: עירייה חרדית חוסמת בגופה בניית בית כנסת.

עיריית אלעד, ובראשה ראש העיר, יצחק עידן, פנתה ביום רביעי שעבר לבית המשפט השלום בפתח תקווה, בבקשה למתן צו להפסקת עבודות למבנה בית כנסת. בתחילת השבוע הגיעו שוטרים, כדי לעצור בגופם את הבנייה.

בחודש יוני השנה התכנסה הוועדה לתכנון ובנייה באלעד, כדי לדון בבקשת אנשי עמותת 'שירת נפתלי', להוסיף מבנה בית כנסת מעל שתי כיתות גן ברחוב רבי חייא 8 בעיר.

בסוף דיון קצר בו נכחו בין היתר יו"ר הוועדה וראש העיר יצחק עידן, מ"מ ראש העיר זליג אורלנסקי והיועץ המשפטי בוועדה, עו"ד ניסים לוי - אישרו החברים פה אחד את תוכניות הבנייה של העמותה.

משום מה, תלוי את מי שואלים, פרוטוקול הדיון ובו גם ההחלטה, לא נחתם על-ידי העירייה.

בעמותה החלו מיד אחרי שניתן האישור בוועדה בבניית בית הכנסת. אלא שחודשיים אחרי קיבלו מהעירייה צו מנהלי המורה על הפסקת העבודות. "בעיר כמו אלעד, כמה שזה כבר נשמע פזמון קבוע, לא היה לנו עם מי לדבר", אומר ירוחם טורנר, גבאי בית הכנסת, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"גם אם נניח את השיקולים המשפטיים בצד ונתעלם מהויכוח המיותר, אין סיבה הגיונית שעולה על הדעת איך עירייה בעיר חרדית, שמעניקה אישור לתוכניות שישמשו את בניית בית הכנסת, לא חותמת על פרוטוקול הוועדה ואחרי חודשיים, מוציאה צו להפסקת הבנייה".

אנשי העמותה לא האמינו השבוע כששוטרים הוזמנו מטעם העירייה, כדי למנוע את הבנייה בגופם.

מבירור שערך 'בחדרי חרדים' עולה, כי בשבוע שעבר הגיש עו"ד ניסים לוי בקשה למתן צו להפסקת הבנייה. "למשיבים (העמותה-י.א.) אין אישורים לביצוע עבודות הבנייה", הוא כתב בנימוק לבקשה.

"במשך יותר משנה אין מהנדס עיר באלעד. אישורים והיתרים ניתנים באותה צורה כפי שניתנה לנו. מגיע מהנדס עיר חדש וכל מה שנותר לו לעשות, זה למנוע בניית בית הכנסת, אפילו במדינות ערב, לא שמענו התנהלות כזו מול יהודים", אומרים בעמותת בית הכנסת.

למרות ניסיונותינו הרבים, לא הצלחנו לקבל את תגובת עיריית אלעד.









אלעד בית הכנסת ועדת לתכנון ובניה היתר בניה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד