י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שאול מופז מבטיח: "מחר - הודעה שתזעזע את המדינה"

'קדימה' שיגרה הודעה על מסיבת עיתונאים מיוחדת שיקיים מחר מופז - והבטיחה: "הודעתו תזעזע את המדינה" • מקורות: אולמרט ולבני ישובו ל'קדימה'

לבני ומופז. צילום: פלאש 90
לבני ומופז. צילום: פלאש 90

מטה ההסברה של 'קדימה' שיגר היום הודעה על מסיבת עיתונאים מיוחדת, אותה יכנס יו"ר המפלגה, שאול מופז, מחר (ה) בבית קדימה שבפתח תקווה, בשעה 5 אחר הצהריים.

אלא שלידיעה נוספו המילים: "הודעתו תזעזע את המדינה".

ההודעה הבלתי שגרתית, הצליחה לייצר גל של ספקולציות. מה עוד יכול לזעזע את המדינה, כש'קדימה' נמצאת במצב כה אומלל, ובקושי מתרוממת מעל אחוז החסימה?

מתברר, כך לפי מקורות במפלגה, כי מאחורי הקלעים נערכות שיחות קדחתניות, ועל פי מידע - שאין לו כל אישור רשמי - מתכוון מופז לעשות את מה שעשה אלי ישי: ויתור על תפקיד היו"ר.

על פי אותו מידע, ישובו אהוד אולמרט וציפי לבני ל'קדימה', תוך יצירת גוש שמאל-מרכז, דמוי הליכוד-ביתנו. השנים נפגשו במהלך הימים האחרונים כמה פעמים, גם היום ישבו למעלה משעה - עד כה לא הודיעו רשמית על החלטה כזו או אחרת.

הפגישה הערב נערכה בלשכתו של אולמרט בתל-אביב. בסיומה הוציאו השניים הודעה רשמית לפיה "לנוכח המצב שאליו דורדרה ישראל בכל התחומים יש לפעול להחלפת השלטון".

רשמית, עדיין לא הודיעו על החלטתם, ויתכן כי הם מנסים ליצור אפקט של הפתעה - דוגמת זה שיצרו בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן לפני כשבוע.

גוש שכזה, אם אכן יוקם - למרות הצורך בויתורי אגו כואבים מצד כל הקודקודים, עשוי לגרוף מספר מנדטים גדול - כזה שעשוי לשנות שוב את המפה הפוליטית כולה.

אל גוש שכזה ינסו לצרף את מפלגת 'העצמאות' של אהוד ברק, הגם שעדיין לא ניתנה הסכמתו לכך.

בשעות אלו עדיין מתלבטת לבני לגבי הסיכום הסופי.

אפשרות נוספת: מגעים מתנהלים גם בשעות אלו מול השר משה כחלון (השר לשעבר), שסקרים שנערכו בידי עמותה צרכנית ניבאו לו לא פחות מ-20 מנדטים אם יעמוד בראש מפלגה חברתית חדשה. היעד: לצרף גם אותו אל המפלגה החדשה, מפלגת לבני ואולמרט, וליצור גוש מרשים שיוכל להתמודד בקלות עם האתגר שהציב לו הגוש שמימין לו.

השמועות העקשניות, להן לא ניתן אישור רשמי מצידו, מדברות על כך שפרישתו של כחלון אירעה לאחר שנתניהו התקשה להבטיח לו את תיק האוצר בממשלה הבאה. לאחר שכיהן כשר דו-משרדי (תקשורת ורווחה) כל תיק ייחשב עבורו כירידה, לכן העדיף לפרוש. לאחר שפרש, ולאחר שהשטח בער ונתניהו הבין שמבחינה חברתית הליכוד נפגע, הסכים להבטיח לכחלון את תיק האוצר וזאת בתמורה לעזרתו ולעמידתו לצד הליכוד בתקופת הבחירות.

כחלון, מצידו, הרים את הכפפה, והחל לסייע בכל ליבו לקמפיין הבחירות של הליכוד. באירוע שנערך ביום שני בגני התערוכה היה זה הוא שהנחה ואף הלהיב את הפעילים ואת השטח. אלא שבמקביל הגיעו לידיו תוצאות הסקר, שהפתיע אותו עם מספר המנדטים הגדול שהעניק לו תוך שהוא משבש את החלטתו הקודמת לשמור על נאמנות לליכוד. עם עשרים מנדטים, הוא אינו מחוייב לאיש.
קדימה מופז אולמרט ברק איחוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד