י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב יעקב יוסף: "לא הייתי מכניס עצמי לפרשת עמנואל"

במהלך תפילה בהר המנוחות לרפואתו, ציטט הגר"י עדס את הרב יעקב יוסף: "אילו הייתי יודע לאיפה זה יגיע - לא הייתי נכנס לזה" • יואב ללום: "הרב אינו צריך דוברים ופרשנים"

הרב יעקב יוסף. צילום: פלאש90
הרב יעקב יוסף. צילום: פלאש90

התבטאות מפתיעה נשמעה היום (ד) אחר הצהריים במהלך עצרת תפילה לרפואתו של הרב יעקב חי יוסף.

המקובל, הגר"י עדס, סיפר על התבטאות ששמע בשיחה בבית החולים, לפני תקופה ארוכה, מפיו של הרב יוסף בנושא פרשת 'עמנואל', "אילו הייתי יודע שהפרשה תגיע למקומות כפי שהגיעה, מלכתחילה לא הייתי מכניס את עצמי לשם".

עצרת התפילה התקיימה על קברם של החיד"א והגר"מ אליהו זצ"ל, הקבורים זה לצד זה בהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים. רבנים רבים ובני משפחתו של הרב יעקב יוסף פקדו את הקברים כדי להעתיר בתפילה עבורו.

בין הרבנים שהשתתפו בתפילה, היו: הרב יוסף אליהו, המקובל הרב יעקב עדס, הרב שמואל זעפרני ורבנים נוספים. דוד ואזנה, אחד הנוכחים בעצרת התפילה אישר את הפרטים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

הרב עדס לא הרחיב בפרטים אודות השיחה בינו לבין הרב יוסף, אך נוכחים במקום סיפרו כי הכוונה הייתה לכך שאילו הרב יוסף היה יודע שהפרשה תתפתח באופן כזה, תגיע לידי מעצרים ועצרות תפילה, לא היה מתערב בה.

עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת 'נוער כהלכה' וממקורבי הרב יוסף, שאף הוביל בשמו את המאבק באפליה, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "עינינו נשואות לרפואתו השלימה של מורנו ורבנו האהוב, מרן הגאון הרב יעקב יוסף. אין לנו עניין להיכנס לתוך פרשנויות ושמועות הנאמרות בשם הרב, מכיוון שהרב יעקב ידוע כמי שאינו צריך לדוברים או לפרשנים אלא אומר את דעתו, דעת תורה ברמה".
הרב יעקב יוסף הרב יעקב עדס עמנואל אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד