י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מעשה בקצר חשמלי, מחולל חמצן ותרומה להצלת חיים

כונן מסור שרץ לגייס כבלי חשמל עבור מחולל חמצן לקשישה שאספקת החשמל בביתה נותקה, סירב לקבל גמול עבור הסיוע • אלא שכמה ימים אחר כך הפתיע נכדה של הקשישה

מעשה בקצר חשמלי, מחולל חמצן ותרומה להצלת חיים

צעיר שפק במהלך היום (ד) בדלת ביתו של אחד מהאחראים בארגון 'צוות הצלה' ובפיו משאלה מסקרנת: "אני מעוניין לתרום לארגון שלכם, כונן שלכם הציל את חיי סבתי".

האחראי שאינו רגיל לקבל פניות מהסוג הזה, פנה אל הצעיר בשאלה מי שלח אותו עד דלת ביתו במטרה לסייע לפעילות הארגון?

לדברי האיש, בימים האחרונים חשה סבתו ברע וסבלה מקוצר נשימה, והתקשרה להזמין סיוע רפואי.

כונן מד"א 'צוות הצלה' שהגיע למקום, גילה כי מדובר באישה מבוגרת המחוברת דרך קבע למחולל חמצן, עקב מחלה המצריך סיוע נשימתי וזרימת חמצן שוטפת.

אלא, שמסיבה לא ברורה, אירעה הפסקת חשמל בדירתה, ובעקבות כך מחולל החמצן לא עבד. הכונן גילה תושייה, רץ לשכנים בבניין והתחיל לגייס כבלי חשמל, אלא שאלו שגייס - לא הספיקו, משכך פנה לשכנים בבניין סמוך בבקשה נואשת: "בבניין הקרוב אליכם נמצאת אישה מבוגרת הזקוקה לחמצן, אני צריך בדחיפות כבלי חשמל בהשאלה כדי לייצב את מצבה ולהקל מעליה את המצוקה".

כעבור דקות ארוכות שנידמו כנצח, היו בידיו כמה כבלים ארוכים שנמתחו מאחת הדירות הסמוכות עד לביתה של האישה המבוגרת. בכל אותן דקות נצחיות, קיבלה הקשישה סיוע ראשוני מבלון החמצן של הכונן - עד לסיום מתיחת הכבלים לדירתה והחזרת מחולל החמצן לפעולה.

הכונן המסור ביקש לעזוב את דירתה, לא לפני שהחולה הודתה לו מעומק הלב: "הצלת את חיי, אני חייבת לך אותם במתנה, אני מעוניינת לתת לך תמורה כספית על עזרתך". הכונן שחש באי נוחות, סירב לקבל תמורה עבור פעילותו – מעשה שבשגרת חייו. אלא שהאישה התעקשה להכיר לו טובה על מה שהגדירה 'החייאה מוצלחת' שביצע עליה הכונן. משכך, הפנה אותה לביתו של אחד האחראים בארגון, שם תוכל לתרום עבור המשך פעילותו להצלת חיי אדם.

ימים חלפו, הכונן לא סיפר דבר לאיש והמשיך בשגרת חייו. אך עם הגעת הנכד להעניק את התרומה, נסגר מעגל של עוד סיפור קטן על הצלת חיים ותושייה.
חמצן הצלת חיים תרומה מתנדב כבלי חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד