ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

צה"ל ומג"ב הרסו שלושה מבנים סמוך ליצהר

כוחות גדולים של צבא ומשמר הגבול הרסו הלילה 3 מבני אבן במאחז "הסרוגה" מדרום ליצהר • התושבים: הופעלה נגדנו אלימות קשה והוסבר לנו כי "מדובר בתרגיל"

המאחז במהלך הבנייה; צילום אברהם בנימין
המאחז במהלך הבנייה; צילום אברהם בנימין



כוחות גדולים של צבא ומשמר הגבול הרסו הלילה (ד') שלושה מבנים במאחז "הסרוגה" מדרום ליצהר, לדברי התושבים, תוך שימוש באלימות קשה נגד תושבי המקום ונגד צלמים שניסו לתעד את האלימות. לאזרחים שהתקשרו למוקד הביטחוני הוסבר כי "מדובר בתרגיל".

כוחות גדולים של צבא ומשמר הגבול הרסו הלילה החל מהשעה 3:30 שלושה מבני אבן במאחז "הסרוגה" מדרום ליצהר. המקום הוקם לפני כחצי שנה מחדש, לאחר שעלה וננטש מספר פעמים בשנים הקודמות.

לדברי התושבים, שוטרים כלאו את השומר בעמדת השמירה בכניסה ליישוב ולקחו ממנו את הסלולרי. ציר הכניסה ליישוב נחסם, ותושבים שחזרו מעבודתם בשעת לילה מאוחרת, נאלצו ללכת לביתם רגלית. כשפנו התושבים למוקד החטיבה, הוסבר להם שמדובר בתרגיל בלבד.

הרווקים שישנו במבנה האבן נאזקו, ומכשירי הטלפון שלהם הוחרמו. נוהל דומה הופעל גם בפנימיות ישיבת "עוד יוסף חי" שביצהר, על מנת למנוע את הגעתם למאחז.

במהלך הלילה אף נוקבו צמיגים של רכב צבאי בהתנחלות, כנקמה על הריסת המבנים.

לאחרונה פנה צה"ל ליישוב יצהר, בבקשה לאפשר לתחומו הכנסת מגורונים שישמשו עבור מגורי חיילים, המוצבים בעמדה ליד הכפר עצירא אל קבלייה הסמוך ליצהר.

ביצהר מצביעים על מפקד חטיבת שומרון, שהצהיר בשיחה עם תושבים לפני מספר חודשים כי פנה לממונים עליו ודרש את הריסת המאחז שנהרס הלילה. "אין ספק שהבית שנהרס ייבנה מחדש", אומרים ביצהר, "אך לבנות מחדש את היחסים החמים עם הצבא ייקח זמן רב יותר".

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הפינוי יידו עשרות מתיישבים אבנים לעבר כוחות הביטחון, אחרים גלגלו צמיגים בוערים וירדו לעבר הכפרים הערביים. אחד המפגינים נעצר בגין הפרת צו הרחקה.

בצה"ל גינו את ההתפרעות ואמרו כי "הדבר פוגע בחיילים ומסיט אותם מפעילות של שמירה על הביטחון". ביצהר טוענים מנגד כי צלמים שניסו להגיע ולתעד את ההרס והאלימות, הותקפו על ידי שוטרים, וראשו של אחד הצלמים הוטח שוב ושוב בעמוד ברזל ותוכן מצלמתו נמחק.

צילומים: אלחנן גרונר - הקול היהודי, ואברהם בנימין





יצהר מאחז צה''ל מג''ב אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד