ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מקורבי כחלון במגעים אינטנסיביים עם חיים אמסלם • כחלון נפגש עם דרעי

השר הפופולארי מהליכוד, משה כחלון, נפגש עם אריה דרעי • הפגישה - לאחר שמקורבי כחלון מנהלים מגעים אינטנסיביים לריצה משותפת עם ח"כ חיים אמסלם • מקורבי כחלון: "החיבור עם ח"כ חיים אמסלם יכול להתאים לו מאוד" • אלוף (מיל) אלעזר שטרן ירוץ כמספר 2 ב'עם שלם'

סחורה חמה. חיים אמסלם. צילום: פלאש90
סחורה חמה. חיים אמסלם. צילום: פלאש90

שר התקשורת, העבודה והרווחה משה כחלון, שפרש מהליכוד, נפגש היום עם אריה דרעי מש"ס.

הפגישה בין דרעי לכחלון נערכה, לאחר שהתברר כי מקורבי השר משה כחלון, שסקרים מנבאים לו הצלחה גדולה באם ירוץ בראש מפלגה חברתית חדשה, מנהלים מגיעים אינטנסיביים עם 'עם שלם' של ח"כ חיים אמסלם, שפרש מש"ס.

בצמרת ש"ס חוששים מאוד כי ריצה עצמאית של כחלון בראש מפלגה חברתית תפגע במפלגה. ריצה משותפת שלו עם ח"כ חיים אמסלם בראש מפלגה חברתית-מסורתית-ספרדית, היא בכלל התגשמות כל החלומות השחורים.

המגעים של מקורבי כחלון עם אמסלם נועדו לבדוק ריצה משותפת לכנסת ה-19, משום שהסיכוי לרשום מפלגה חדשה ברשם המפלגות קלוש.

לפי מקורבי כחלון, "החיבור עם ח"כ חיים אמסלם יכול להתאים לו מאוד, בגלל הערכים החברתיים והמסורתיים בהם מאמין אמסלם, ומשתלבים עם ערכיו שלו". כאמור, מקורבי השניים כבר מקיימים מגעים שנועד לייצר פגישה בין כחלון לאמסלם.

על פי מקורות ב'עם שלם', במקרה שהשניים יחלטו לרוץ יחדיו, תגובש רשימה משותפת בשיטת הריץ'-רץ' בשתי העשיריות הראשונות, בהן ישובצו לסירוגין מועמדים של השניים. השאלה הרגישה ביותר היא כמובן מי ירוץ במקום הראשון. אולם ברור שאם תתקבל החלטה עקרונית על ריצה משותפת, יימצא פיתרון.

מקורבי דרעי מסרו, כי "אריה דרעי בסיור בצפון, אז לא הגיוני שנפגש עם כחלון". יצוין, כי השר כחלון מתגורר בחיפה.

במקביל נודע, כי בליכוד נעשים מאמצים עילאיים להשיב את כחלון הביתה. בשעות הצהריים שוחח יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין עם כחלון וקרא לו לחזור. "אתה חלק מהדנ"א של הליכוד", אמר ריבלין, שהעביר בעקבות השיחה מסר גם לנתניהו: "לא אפסו הסיכויים להחזיר את כחלון".

עוד בנושא:
סקר: מפלגה בראשות כחלון תקבל 10 מנדטים

הבוקר אישר חיים אמסלם כי האלוף במיל' אלעזר שטרן, ירוץ במקום השני ברשימת עם שלם לכנסת. בראיון לגלי צה"ל אמר אמסלם: "שטרן הוא אדם ראוי ביותר, ואני גאה על הצטרפותו למפלגה".

בין אמסלם ושטרן נוצרה היכרות סביב עיסוקו של אמסלם בסוגיית גיורי חיילי צה"ל, שאינם יהודים על-פי ההלכה, אך הינם בנים למשפחות יהודיות.

שמו של שטרן עלה בעבר כמועמד להתמודד במפלגת 'יש עתיד' של יאיר לפיד, אך הוא דחה את ההצעה.

העיתון 'ידיעות אחרונות' דיווח, כי אתמול התקיימה פגישה בין אמסלם לשטרן במשרדו של מנהל הקמפיין של אמסלם, הפירסומאי אילן זרמון, בסופה הסכימו השניים על הריצה המשותפת.

שטרן עצמו אמר ל'ידיעות אחרונות' על הפגישה: "אני נפגש איתו כבר שנים. הוא איש חשוב ואמיץ ויש ביננו הרבה דברים משותפים". לגבי השאלה האם סיכמו לרוץ יחד, ענה שטרן: "לא מאשר ולא מכחיש". ,
בחירות כחלון דרעי אמסלם שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד