כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הלחץ באלעד גובר • חבר מועצה: "ללכת לבחירות"

פרסום ראשון • למרות ניסיונות ראש עיריית אלעד ליישר ההדורים, יש מי שדורש: להקדים הבחירות • חבר מועצת העיר לממונה על המחוז: "למה התושבים צריכים להיענש?"

יצחק עידן. צילום: יצחק לב ארי
יצחק עידן. צילום: יצחק לב ארי



פרסום ראשון: למרות ניסיונותיו של ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, ליישר את ההדורים מול חברי מועצת העיר והתושבים - הלחץ מבפנים נגדו הולך וגובר.

במכתב ששיגר השבוע חבר מועצת העיר שי נתן ונחשף כאן לראשונה, מועלות טענות קשות נגד התנהלות ראש העיר.

"נכבדי, אני יושב וכותב מכתב זה מתוך רגשות מעורבים", הוא פותח את המכתב. "מצד אחד, עד היום ראיתי אותך כשותף וכאדם שנבחר להנהיג את העיר ולהצעידה קדימה, ומצד שני, אני עוקב בדאגה אחר התדרדרותה של העיר ושלטון החוק בה".

אחד הנושאים המרכזיים שנתן פורש במכתבו הוא אישור תקציב 2012. "הקיצוצים שנכפו עלינו אינם דבר קל, קל וחומר שמדובר בקיצוץ שכרם של עובדים שזה עיקר פרנסתם. למרות זאת, הצבענו כולנו והסמכנו את הצוות המקצועי בעירייה להוביל את התהליך מתוך רגישות אך באחריות".

הוא מזכיר לעידן, כי על פי בקשתו, חברי המועצה לא הצביעו על צורת הקיצוץ והשאירו עבורו את הבחירה בין קיצוץ רוחבי שיפגע בכל העובדים באופן שווה או לחילופין פיטורי עובדים "פחות נחוצים במערכת".

"אתה יודע, לפחות כמוני, שלפני 4 שנים, כשנכנסת לתפקידך, קיבלת קופה שאוזנה במאמץ רב לאחר תוכנית הבראה קשה וכואבת שעברה על העיר אלעד".

עוד בנושא:
ראש עיריית אלעד התקפל: "משהה הקיצוצים"
ראש העיר קיצץ • עובדי עיריית אלעד: מלחמה
שביתת מנקי המקוואות באלעד: "פשע חמור"
שפל באלעד • רבנים מנקים מקוואות בגלל חוב של העירייה

במכתב עצמו הוא גם מתייחס לאירועי השבוע האחרון כאשר ראש העיר נסוג בו מהחלטתו לקצץ 10 אחוזים מהשכר של הבכירים במערכת. "אדוני ראש העיר, לצערי, בשבוע האחרון לא הפגנת מנהיגות אמיתית כפי שאומרים לך נציגי העובדים... פעם אחר פעם, נסוגת ברגע האחרון הן מההוראות שנתת בעצמך והן מההוראות שנתן צוות משרדך הבכיר".

וכאן הוא עובר לעיקר: "אדוני ראש העיר, במצב שנוצר היום, מצב אותו הרווחת ביושר בעקבות ההתנהלות בשנים האחרונות, חובה עלינו להחזיר כולנו את הפיקדון שקיבלנו מתושבי אלעד ולהודיע על הקדמת הבחירות ויפה שעה אחת קודם. לעמדה זו שותפים רבים מחברי למועצת העיר למרות שחלקם מתקשים לבצעה בפועל, מסיבות פוליטיות פנים סיעתיות. זה הזמן להפגין מנהיגות אמיתית, להודות בכישלון וללכת לבחירות ולתת למי שמסוגל להוביל את העיר בעת הזאת לעשות את המלאכה".

"מוסיפים חטא על פשע"

במקביל למכתב ששיגר שי נתן לראש העיר, הוא גם שלח מכתב לגברת רות יוסף, הממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים, בו הוא מותח ביקורת על התנהלות של עידן בכך שלא הביא לתיקון תקציב 2012 עד כה.

"מאז ועד היום מתנהל דו שיח של 'חרשים' בין המחוז לעיריית אלעד שמסיבותיה השמורות עמה לא מיישמת את תוכנית ההתייעלות שהוכנה על ידי גזברות העירייה כאשר בתקופה זו מתנהלת העירייה כבר 10 חודשים ללא תקציב מאושר.

"יש לפעול כמתחייב על פי סעיף 206 ג' ולהורות על סיום כהונת המועצה או על סיום כהונת המועצה וראש העירייה כמתחייב ממקרה ספציפי זה ועל השר למנות בתוך 14יום ועדה למילוי תפקידי המועצה וראש העיר או תפקידי המועצה".

"למרות כל הרצון הטוב, אני לא מצליח להבין למה תושבי וילדי אלעד צריכים להיענש על מחדליהם של הנהלת העיר ולמה מעוכבים תקציבי פיתוח לכיתות כאשר השנה התחילה לפני חודשיים? למה מעוכבים תקציבים המיועדים לפיתוח גני ילדים, הקמת חדרי מחשבים או הנגשת כיתות לימוד לילדים ליקויי שמיעה או לחילופין תקציבים המיועדים לבניית כיכרות וסידור אמצעי בטיחות ליד בתי הספר וגני הילדים? האם בכך אנחנו לא מוסיפים חטא על פשע וחוטאים כלפי תושבי אלעד?".

את תגובתו של ראש העיר, יצחק עידן לא היה ניתן להשיג. לכשתתקבל, נפרסמה.

המכתבים:







אלעד יצחק עידן ראש העיר שי נתן תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד