י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האם נחשפה תמונה חדשה של 'בעל התניא'?

בעיתון 'המבשר' מתפרסם, תחת הכותרת 'חשיפה ראשונה', ציור עתיק שהגיע אל ישיבת חב"ד בפטרבורג. לפי מוסרי התמונה זהו דיוקן של 'בעל התניא', העובר במשפחתם כ-200 שנה

האם נחשפה תמונה חדשה של 'בעל התניא'?


במוסף 'קהילות' של עיתון 'המבשר' מתפרסמת היום, תחת הכותרת 'חשיפה ראשונה', תמונת ציור עתיק.

לפי העיתון, לפני מספר חודשים הגיעה אל ישיבת חב"ד בפטרבורג שברוסיה תמונה נדירה, כאשר אליה מצורפת עדות כי זו היא תמונה של בעל התניא, מייסד חסידות חב"ד. לפי המסורת של מוסרי התמונה, היא עוברת במשפחתם מדור לדור במשך כ-200 שנה.

העתק התמונה נשלח לקבוצה מצומצמת של מומחים בתחום מבין חסידי חב"ד, כדי לבדוק את אמינות התמונה. כמה מהם העירו, כי ניתן להבחין בציור בסימן צלקת על החוטם - צלקת שכידוע נגרמה לבעל התניא כתוצאה מניתוח שעבר, כפי המקובל במסורת חב"ד.

אחד המומחים סיפר, כי ראה את התמונה כבר לפני כשנה.

מישיבת חב"ד בפטרבורג שלחו את התמונה לבדיקת מעבדה, במטרה לאמת את התקופה בה נוצר הנייר עליו צוירה התמונה.



יצויין, כי בשנים האחרונות "נחשפו" תמונות שונות של אדמו"רים שאין מהם תמונות, כאשר סוחרים ממולחים יצרו דמויות פיקטיביות, בניסיון לגרוף הון בעדם. כך ניסו, למשל, סוחרים למכור לפני כשנתיים תמונה של מי שהם תיארו כ"אדמו"ר המהר"ש מליובאוויטש", האדמו"ר הרביעי לבית חב"ד, שאין בנמצא תמונת דיוקן שלו.

דמות דיוקנו המפורסמת של בעל התניא מקובלת בין חסידי חב"ד כמהימנה. על פי המסורת המקובלת בחסידות, צוייר הדיוקן על ידי צייר רוסי בעת שבעל התניא ישב במאסר בשנת תקנ"ט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד