י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מתיחה • המתנדבים 'עשו' בית-ספר ל'נייעסנים'

מתנדבים בזק"א פרסמו בצהריים הודעה: רכז המחלקה המשפטית, מיכאל גוטווין, עורר מהומה בדיון בבית המשפט - ונעצר • "המטרה היתה להוכיח כמה חשוב לבדוק אמינות"

נייעס. צילום אילוסטרציה
נייעס. צילום אילוסטרציה

"שמעת? מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית בארגון זק"א, נעצר עכשיו בתל-אביב!", סיפר היום (ה') אברימל'ה ליענק'ל בצאתו מתפילת מנחה.

"אתה רציני?" השיב יענק'ל בשאלה, כמו יהודי טוב.

"כן, כן, תראה בקבוצת הנייעס".

אז זהו: שלא ולא.

מתנדבים בארגון זק"א החליטו הצהריים ללמד את התקשורת, ובעיקר את חובבי ה'נייעס', שיעור חשוב.

סמוך לשעה 13:00 בצהריים, שיגר אחד המתנדבים בארגון הודעת טקסט תחת הכותרת: "פנימי, לא להוציא". בהודעה כתב: "מנהל המחלקה המשפטית בזק"א ר' מכלה גוטווין נעצר לאחר שעורר מהומה בזמן דיון על ניתוחי מתים בבית המשפט השלום בתל-אביב".

בתיאום שערך אחד המתנדבים עם גוטווין, הוא ביקש ממנו: "אל תענה לטלפונים בחצי שעה הקרובה".

שיטת 'העתק הדבק' נכנסה לפעולה: ההודעה הועברה במהירות מקבוצה אחת לקבוצה שנייה, ומבלי לבדוק את אמיתות הדברים, גורלו של מיכאל גוטווין - נחרץ. היו כבר מי שהודיעו בקבוצות הוואטס אפ: "הוא שוחרר"...

"החלו לחייג המוני עיתונאים לארגון כדי לבדוק", מספר אחד מהמעורבים בממתיחה ל'בחדרי חרדים'. "ניסו לברר באמצעות מתנדבים וראשי מחלקות האם יש בסיס לדברים, ובינתיים בכל קבוצה אפשרית או פורום סגור הופצה ההודעה".

לדבריו, "המטרה הייתה אחת: לבדוק את הכוח והעוצמה של הודעה מסוג זה, שהופצה באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת, הקבוצות והאסמסים, רק כדי להוכיח לאנשים עד כמה צריכים לבדוק אמינות של כל הודעה והודעה.

"לצערנו, הוכח שהיום אפשר להפיץ שאתה יכול לשבת בכלא - ואף אחד לא יבדוק את האמת".

גוטווין עצמו אמר ל'בחדרי חרדים': "אני לא מפסיק לקבל טלפונים, אנשים התקשרו אליי ושאלו אותי אם נעצרתי? אמרתי להם: 'לא'. הם התעקשו ואמרו לי: 'אתה עובד עלינו'. הדבר היחיד שאפשר ללמוד מכך הוא לבדוק כל הודעה והודעה.

"ואגב, למרות שזה לא נכון, אם זה למען כבוד המת, אני יכול להתגאות בכך".
זק''א מיכאל גוטווין נייעס הודעות אמינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד