ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מבקר העירייה: 'חגיגות' באגף חינוך חרדי בירושלים

לאחר מעקב, מגלה דו"ח מבקר העירייה: עובדים 'שיחקו' עם שעות הנוכחות ודיווחו על חופשת מחלה בעוד הם עורכים קניות • הועברו לטיפול בבית הדין למשמעת

עיריית ירושלים. צילום אילוסטרציה
עיריית ירושלים. צילום אילוסטרציה

עובדים באגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים 'שיחקו' עם שעות הנוכחות ונצפו בזמן העבודה עוסקים בעיסוקים אישיים. אחת העובדות דיווחה על חופשת מחלה וניצלה את זמנה לקניות.

כך עולה מדו"ח מבקר עיריית ירושלים לשנת 2012 המתפרסם היום (ה') ובו מוקדש פרק שלם ונרחב ל'חגיגות' באגף החרדי.

הממצאים, כך על פי המבקר, הוכיחו כי רוב עובדי האגף מאחרים לעבודה, ביחס לשעה שנקבעה בהסכם העבודה עמם. על פי הדו"ח, עובדים רבים דיווחו על שעות כניסתם ויציאתם מהעבודה באופן ידני במקום לעשות שימוש בשעון הנוכחות.

עוד בנושא:
סוף ל'פרשת הזייפנים' בעיריית י-ם • 4 עובדים הושעו
סערה בכיכר ספרא • 9 עובדים חרדים יילכו הבייתה
עיריית י-ם התלוננה במשטרה נגד שבעה עובדים חרדיים
החרדים - הושעו • הוועד מאיים: "השבתה כוללת"

כך למשל, עובדת באגף נעדרה מהעבודה למשך יומיים. היא נימקה את היעדרותה במחלה ואף מסרה אישור מחלה. אלא שאותה עובדת לא ידעה כי מתבצע אחריה מעקב, והיא נצפתה כשהיא עוסקת בקניות.

במקרים אחרים, על פי הדו"ח, שני עובדים יצאו במהלך יום העבודה לקניות, ארבעה עובדים תיקנו באופן ידני את שעות הכניסה והיציאה שלהם. חמשה עובדים אחרים נצפו עוסקים בעיסוקים אישיים תוך שדיווחו על שעות אלו כשעות עבודה.

באחד המקרים המופיעים בדו"ח, הגישה עובדת באגף את גיליון הנוכחות שלה לאישור הממונה עליה. לאחר שהממונה חתם על גיליון הנוכחות, שינתה העובדת את דיווחי הנוכחות. הדיווח המקורי נכתב בעיפרון ואילו הדיווח המתוקן נכתב בעט.

לאחר מכן העבירה העובדת את הגיליון להמשך טיפול לפקידת כוח האדם. "הביקורת רואה במעשה זה זיוף לכאורה והמליצה לבחון את מעשיה עם היועץ המשפטי לעירייה ולשקול אם להגיש תלונה למשטרה", צוין בדו"ח.

מהדו"ח עולה כי העירייה הגישה תובענה משמעתית נגד שמונה עובדים לאחר שנמצא כי דיווחי הנוכחות שלהם כוזבים לכאורה ולגבי שבעה מהם נפתחה חקירה פלילית לאחר שהעירייה הגישה נגדם תלונה ל-4 עובדים נערך שימוע לפני השעיה.

"יש לעקור מן השורש תופעה זו, שעליה התריעה הביקורת בדוחותיה פעמים רבות", נכתב.

מהעירייה נמסר בתגובה כי היא רואה בחומרה תופעות מסוג זה, ופעלה מיידית ובנחישות לעקירתן מהשורש. "העובדים שנגדם נמצאו ממצאים מחשידים הועברו מיידית לטיפול בבית הדין למשמעת. העירייה לא תעבור לסדר היום על מעשים מסוג זה, שגורמים לפגיעה קשה באמון הציבור בעירייה ובעובדיה אשר מרביתם עובדים מסורים ונאמנים לעבודתם".
עיריית ירושלים דוח מבקר ניר ברקת נוכחות שעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד