כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב יאשיהו פינטו ורעייתו, החשודים במתן שוחד, קיבלו אישור לצאת לחו"ל

צוות החקירה המיוחד של המשטרה נעתר לבקשת הרב יאשיהו פינטו ורעייתו דבורה, החשודים במתן שוחד והלבנת הון, לאפשר להם לצאת מישראל לחו"ל, בשל נסיבות רפואיות • הפקידו ערבויות משמעותיות והתחייבו להתייצב לחקירה בארץ מתי שיידרשו

הרב יאשיהו פינטו ורעייתו, החשודים במתן שוחד,  קיבלו אישור לצאת לחו"ל

צוות החקירה המיוחד של המשטרה, בראשותו של ראש אגף החקירות ניצב יואב סגלוביץ', נעתר היום (ה) לבקשתם של הרב יאשיהו פינטו ורעייתו דבורה, לאפשר להם לצאת מישראל לחו"ל.

המשטרה נעתרה לבקשה בשל נסיבות רפואיות, תוך הפקדתן של ערבויות משמעותיות והתחייבות בני הזוג להתייצב לחקירה בישראל כל אימת שיידרשו לעשות כן.

בית המשפט השלום בראשון-לציון אישר את בקשת הצדדים ונתן לה תוקף של החלטה.

הרב יאשיהו פינטו ורעייתו חשודים במתן שוחד לראש חטיבת החקירות במשטרה, תת-ניצב אפרים ברכה, במטרה לקבל בתמורה מידע אודות חקירה המתנהלת במשטרה, אשר שמם של בני הזוג הוזכר בה.

פרשת השוחד בה חשודים בני הזוג פינטו נחשפה לפני כשלושה שבועות, אז נחקרו בני הזוג באזהרה במשך שעות במטה להב 433 בלוד, על-ידי צוות חקירה מיוחד, בחשד למתן שוחד והלבנת הון. את החקירה ניהל ראש אגף חקירות ניצב יואב סגלוביץ' באופן אישי, בפיקוחו של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, וזאת בשל רגישותה של החקירה.

מטרת השוחד, כך על פי המשטרה, הייתה לקבל, בין היתר, מידע הקשור לחקירת עמותת 'חזון ישעיהו' – חקירה המתנהלת על ידי ברכה. על פי החשד, הרב פינטו הציע לברכה 200 אלף דולר תמורת המידע.

דבורה פינטו. צילום: מתוך ערוץ 10צילום: דבורה פינטו. צילום: מתוך ערוץ 10
דבורה פינטו. צילום: מתוך ערוץ 10

ברכה דיווח על ההצעה למפקדיו, שהחליטו לביים את קבלת הכסף. בתום החקירה שוחררו הרב ורעייתו בתנאים מגבילים. הם הושמו במעצר בית למשך 15 יום, ובין היתר נאסרה יציאתם מהארץ למשך שישה חודשים, תוך הפקדת הדרכון.

שלושה ימים לאחר החקירה הראשונית, זומן הרב לחקירה נוספת. כאשר זומנה גם רעייתו דבורה, היא נטלה כדורים וחשה שלא בטוב. היא פונתה לבית החולים, והרב שוחרר במהלך החקירה ונסע אל בית החולים, כד לשהות לצד אשתו עד לשחרורה.

בהמשך חשף תחקיר של העיתונאי רביב דרוקר בחדשות 10, כי לפחות כחמישה מיליון שקלים שנתרמו ל'ידידי חזון ישעיהו' - הועברו מחשבון העמותה לחשבונה הפרטי של דבורה פינטו
הרב משה פינטו דבורה יאשיהו משטרה שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד