כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'סלקום' נרתמה לשיתוף פעולה עם פיקוד העורף

מדובר בניסוי מצומצם שינוסה על מספר קטן של מכשירים סלולריים שנמצאים בשימוש צה"ל בלבד, ולא יהיה פעיל במכשירים הסלולריים של אזרחי המדינה

'סלקום' נרתמה לשיתוף פעולה עם פיקוד העורף




במסגרת התרגיל הארצי של פיקוד העורף הנערך השבוע, תבחן סלקום בפיילוט ראשוני את יכולות ההתרעה באמצעות הסלולר במוקדים נקודתיים באזורים צבאיים. הטכנולוגיה מבוססת על שידור הודעות מתפרצות באמצעות Cell Broadcast בשירות שאינו SMS לאחר תהליך אינטגרציה
ברשת הסלולרית המתקדמת של סלקום.

עמוס שפירא מנכ"ל סלקום: "סלקום פועלת יחד עם פיקוד העורף לבחון היכולת הטכנולוגית להתרעות החירום. אנו רואים חשיבות גדולה בביצוע הפיילוט המצומצם וביכולת להוסיף שכבת התרעה למערך ההתרעות של פיקוד העורף לשעת חירום. מדובר בבדיקות ראשוניות בלבד מתוכן עולה כי עדיין נדרשות התאמות בטלפונים השונים על מנת לתמוך בטכנולוגיה זו באופן אחיד, בעתיד עם התפתחות הטכנולוגיה, ציוד הקצה והיכולת להפוך את השירות למבצעי, נשמח להעמיד את הידע שצברנו במהלך הניסוי לכל החברות הסלולר, לרווחת תושבי מדינת ישראל".

המציאות הביטחונית במדינת ישראל מחייבת שכבת התרעות בשעת חירום שמפעיל פיקוד העורף. לאחרונה, התבקשה חברת סלקום על ידי פיקוד העורף לסייע בפיתוח של טכנולוגיה מתקדמת להתרעות חירום באמצעות הסלולר. חשוב לציין, שהשירות אינו נועד להחליף את מערך ההתרעות של פיקוד העורף אלא להוסיף שכבת התרעה נוספת. נוסיף, שהשירות עדיין אינו פעיל מבצעית ונמצא בשלבי פיילוט בלבד ואינו מתאים לכל דגמי ציוד הקצה (הטלפונים הסלולרים), הניסוי מיועד לגורמי הצבא ולכל היותר יחשפו אליו עשרות לקוחות.

לטובת הפיילוט סלקום בשיתוף פיקוד העורף, פעלה נמרצות על מנת להביא לפועל את היישום הטכנולוגי. שילוב של עבודה ויכולת הנדסית, אינטגרציה, ידע, נכונות והבנת חשיבות הנושא והרצון להירתם ולסייע הובילה לכך שניתן לבחון את היכולת המבצעית של השירות בתרגיל פיקוד העורף הארצי בתחילת יוני.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "אני רואה בהצלחת הפיילוט המצומצם חשיבות גדולה ושמח שרשת סלקום והמכשיר הסלולארי משמש גם בהצלת חיי אדם ובשיפור איכות ההתרעה בשעת חירום. נכונות החברה להירתם לפרויקטים לאומיים הינה הקריטריון המרכזי לבחירה ברשת סלקום לביצוע פיילוט ראשוני זה. לאחר ניסוי מוצלח יחד עם בית חולים "שיבא" תל השומר לשיתוף פעולה בתחום הרפואי אנו מציגים היום את הניסוי עם פיקוד העורף לשיפור ההתרעה בשעת חירום ובסופו של דבר אמצעי נוסף להצלת חיים".

כיצד פועלת הטכנולוגיה?

הטכנולוגיה מבוססת על שידור הודעות באמצעות Cell Broadcast. שידור Cell Broadcast הינו שידור תחת אתר סלולרי ספציפי (סקטור) - כלומר כל המנויים שנמצאים תחת אזור הכיסוי של האתר הסלולרי הנבחר יקבלו את השידור באמצעות חיווי על צג הטלפון שלהם. באמצעות המערכות הממוחשבות של רשת סלקום ניתן לשדר הודעות ב Cell Broadcast לאתרי הסלולר השונים, ניתן לקבוע לשידור פרמטרים רבים כמו- אזור הכיסוי, משך זמן השידור, נוסח ההודעה.

על מנת לקבל את השידור, על המנוי להיות תחת אזור הכיסוי של האתר הסלולרי. מנוי שנכנס לאזור האתר במהלך זמן השידור של ההודעה יקבל את החיווי מיידית. מנוי שיוצא ונכנס מהאזור מספר פעמים גם הוא יקבל את ההודעה בכל כניסה לאזור האתר הסלולרי.

בשלבים אלו של הניסוי, הטכנולוגיה פעילה בצורה מלאה ברשת ה -GSM של החברה, רשת ה- UMTS עדיין אינה תומכת בשידורי Cell Broadcast. אנו סבורים, כי במהלך העתיד הקרוב הטכנולוגיה צפויה להיות מיושמת גם ברשת ה UMTS על ידי ספקי הציוד של רשתות הסלולר (אריקסון).
בתחום ציוד הקצה (מכשירי הטלפון השונים) עדיין לא קיימת סטנדרטיזציה של תקן שידורי ה Cell Broadcast ובכל יצרניות הסלולר השונות ובין הדגמים השונים חיווי הודעת ה Cell Broadcast מתקבל בצורה שונה.

במסגרת הפיילוט סלקום שילבה ברשת ה GSM את טכנולוגית ה Cell Broadcast. בשיתוף עם פיקוד העורף נבחרו מספר אתרים סלולרים ספורים בהם יעשה שידור ההתרעה והוגדרו ערוצים ייעודיים לשידורי ההודעות כך שרק טלפונים שהוגדרו מראש לניסוי יקבלו את ההודעות (על הטלפון הסלולרי להיות מכוון לערוץ הרלוונטי של האתר הסלולרי), נציין, מרבית המכשירים הסלולרים היום אינם מכוונים לערוצי שידור אלו. בהכנות לניסוי נלמד כי ישנם מספר דגמי טלפון שקולטים את כל הערוצים בהם משודרת ההודעות ועל כן ההודעה שתשודר הינה הודעה ידידותית "שיהיה לך יום יפה".

מטרת הניסוי היא לבחון את היכולת לקבלת ההודעה ובמסגרתו בקרים של פיקוד העורף קיבלו מכשירי סלקום שכוונו מראש לקבל את ההודעה בערוץ בו נבחר השידור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד