כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ההקצנה במחוזותינו • טפלו ב'פריצות' הנוראה בפגיות!

אוסדיטשר ביקר בגן ילדים שכונתי וגילה שגם לגיל הגן מחלחלת הפרדת המינים • מתי יטפלו בנגע הפריצות בין התינוקות בפגיה? • ואיך חסידי ארה"ב מסתדרים?

ההקצנה במחוזותינו • טפלו ב'פריצות' הנוראה בפגיות!

בשבת שעברה התארחתי בשמחה משפחתית שנערכה במושב חרדי בדרום הארץ.

בסיור שערכנו במושב, לאחר סעודת השבת, הופתענו לראות גן שעשועים מאובזר במיטב המתקנים שכל ילד היה מאושר לשחק בהם, דבר שהיווה 'קרן אור' בישוב - שהיה נראה כי מעולם לא טופח.

אך שמחתי נמוגה באחת כשגיליתי שגם את הילדים גוררים להקצנה מיותרת, ואסביר: בפתח גן הילדים התנוסס שלט, בו הוזהרו הילדים לא להיכנס לגן בנים ובנות באותה שעה, כי אם בנות עם אימותיהם בשעות מסוימות, ובנים בשעות נפרדות.

הדבר הפתיע אותי לאור העובדה שלא מדובר באוטובוסים וברחובות בהם ה'פריצות' רבה, כי אם בגן ילדים תמים למראה, אשר כל מטרתו לתת לילדים מקום פורקן להוציא את מרצם בשעות הפנאי.

מצב דברים זה מוכיח כי ההקצנה הולכת ומתפשטת למחוזות אשר בעבר לא חלמו כי יגיעו לידי מצב שכזה, ולא שערום אבותינו.

לא ירחק היום, ואף בבתי החולים במגזרים החרדים יחולקו תינוקות בני יומם לבנים ובנות, גדר תחצוץ בין המינים, ובמחלקת הילודים ממין זכר ישרתו רק אחים רחמנים ובני תורה אשר ישמרו כי ה'פריצות' לא תחדור אף לפגיה.

ודאי יהיו שיסברו כי אני מקצין, וכי מצב שכזה לא יכול לקרות במחוזותינו, אך על כך אשיב כי אף ההקצנה הקיימת כיום הייתה בעבר פרי דמיון פרוע אשר הקשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט.

באחת מנסיעותיי לארה"ב במסגרת עבודתי, פגשתי ביהודי הנמנה על חסידות סאטמר המעטירה, ומתגורר בבניין רב קומות בשכנות לנוכרים אשר הצניעות מהם והלאה, והמבין יבין.

שאלתי אותו איך יכול איש חרדי לחיות בשכנות עם מראות כאלה נוראיים - וד"ל - מבלי למחות? השיב לי החסיד כי בארה"ב נשמר המרחב הפרטי של כל תושב, ואין אחד מפריע לזולתו, ובכך החיים מתנהלים על מי מנוחות.

כשהוספתי להקשות והרי בארץ מקפידים מאוד על הפרדה במרחב הציבורי והפרטי תוך מחאה קשה נגד השונה, הסביר לי את ההבדל, בארה"ב במקרה של התערבות שכזו סופו של אותו קיצוני להיות מנודה חברתית ואף יותר מכך, אך בארץ דווקא ככל שתבקר את השני ותעיר לו על צניעותו ועל אורח חייו - יעלה ערכך פלאים.

טוב וראוי שנלמד בנושא זה קצת מידידינו בחו"ל על מנת שלא נמצא עצמינו לא זה ליד זה - אלא תלויים זה לצד זה.
אוסדיטשר הפרדה גן ילדים פגיה טור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 79 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד