כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"להחזיר את בן ארי ואלדד לאיחוד הלאומי"

בהשקת קמפיין הבחירות לרשימת האיחוד הלאומי של מנכ"ל בתי הדין לשעבר הרב אלי בן דהן, קראו הנוכחים לפעול לשילובם של שני הפורשים ברשימה המאוחדת

מיכאל בן ארי. צילום ארכיון
מיכאל בן ארי. צילום ארכיון

הבוקר (ו) פתח מנכ"ל בתי הדין הרבניים לשעבר, הרב אלי בן דהן, את קמפיין הבחירות שלו כמועמד ברשימת 'האיחוד הלאומי' לכנסת הבאה - בשדמה שבמזרח גוש עציון.

במהלך האירוע - שאורגן על ידי הועד למען שדמה ותנועת 'נשים בירוק' - נשא הרב בן דהן דברים על התמורות במערך בתי הדין הרבניים, תמורות שהנהיג במהלך תקופת כהונתו כמנכ"ל, ולאחר מכן התייחס לסוגיות הפוליטיות והמדיניות.

בדבריו הביע תמיכה גורפת במהלך של איחוד מפלגות הציונות הדתית, וקבע כי האיחוד יוביל לחיזוק העמידה על זכותנו בארץ ישראל. במהלך האירוע השיב הרב בן דהן לשאלות הציבור שהתכנס במקום.

אחד השואלים טען שאולי דווקא המציאות הנוכחית, בה הציונות הדתית מריצה שתי מפלגות, מאפשרת לאיחוד הלאומי להיות תקיפה וברורה בעמדותיה המדיניות. זאת לעומת חשש שהעלה השואל שמא השתלבות עם 'הבית היהודי' תטשטש מעט את העמדות בסוגיית ארץ ישראל.

הרב בן דהן שלל גישה זו. הוא הזכיר כי עמדות 'האיחוד הלאומי' ברורות ונחרצות בסוגיית ארץ ישראל, ונובעות מעמדותיהם של שלושה רבנים המדריכים את המפלגה, ולהערכתו האיחוד בין שתי המפלגות יוביל לכך שגם מפלגת 'הבית היהודי' תיגרר להשקפת עולם ברורה שכזו. "כולם היום מבינים שחלום אוסלו נגוז", קבע.

בפני הרב בן דהן הועלתה גם שאלת העברת התקציבים לרשות הפלשתינית. "האם תצביע בעד העברת הכספים?" נשאל. הרב בן דהן הזכיר כי מהלך העברת הכספים מתבצע ללא הצבעות אלא כמהלך אוטומטי שאינו נזקק לאישור חברי הקואליציה. עם זאת הוסיף והזכיר שהעברת הכספים נובעת מהסכם פריז המהווה חלק מהסכמי אוסלו, ולדבריו ניתן ליזום בכנסת הבאה מהלך חוקי של ביטול הסכמי אוסלו. עוד הוסיף ואמר כי נכון ליזום גם את מהלך החלת הריבונות הישראלית על כל שטחי יהודה ושומרון.

במהלך האירוע קראו הנוכחים למציאת פתרון שישיב ל'איחוד הלאומי' את חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד.
האיחוד הלאומי בן ארי אלדד רשימה בן דהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד