ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

טנקים סורים בגולן, 4 הרוגים בתאונות • אירועי השבת

2 אופנוענים נהרגו בתאונה במחלף עין תות • ילד נפגע ונהרג בג'יסר א-זרקה • שלושה טנקים סורים חדרו לאיזור המפורז בגולן • סיכום אירועי השבת

טנקים. צילום ארכיון: דובר צה"ל
טנקים. צילום ארכיון: דובר צה"ל



• ב-16:27 נמסר למד"א מרחב נגב על רוכב אופנוע שהחליק בכביש תל שבע. פרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה גבר כבן 27 במצב קשה, עם פגיעת ראש כשהוא מורדם ומונשם.

• ב-19:28 נמסר למד"א מרחב נגב על קטטה בחורה. פרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה גבר כבן 45 במצב קל עם חבלות בגפיים. כשעה לאחר מכן, ב-20:25 נמסר למד"א מרחב נגב על פצוע נוסף - ככל הנראה מאותה קטטה. פרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה על גבר כבן 30, עם פצע ירי בפלג גופו העליון, ולאחר שחזר לו הדופק - פינו אותו במצב אנוש לבי"ח סורוקה.

• במהלך סיור שגרתי של יחידת משטרת התנועה הארצית שרון בכביש 4 (צ. רופין לכיוון דרום), צוות מתנדבי תנועה הבחין בהולך רגל נשען על מעקה בטיחות בצד הכביש ונראה שיכור כלוט. כאשר הצוות ירד אליו על מנת לסייע בידו, הבחינו כי הוא אוחז באקדח ועוסק בפירוקו. לדבריו הוא עשה צעידה לעבר ביתו בנתניה לאחר שסיים את משמרתו בסופרמרקט בקרבת מקום. הולך הרגל, בן 30 תושב נתניה, עוכב לחקירה בתחנה הנוגעת, ואקדחו ניטל ממנו.

• בשעה 21:23 נמסר למד"א מרחב ירקון על צעיר שנורה סמוך למסעדת שיפודי שמן בטירה. פראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח מאיר צעיר כבן 20 במצב אנוש עם ירי בפלג גופו העליון, בבית החולים נקבע מותו. מחקירה ראשונית עולה כי 2 חשודים רעולי פנים נכנסו למסעדה, ירו לעברו של סועד במקום ונמלטו.

• ביציאה מכביש 6 במחלף עין תות לכיוון אליקים אירעה תאונה בין 3 אופנועים. במקום 2 הרוגים, והשלישי פונה במצב קשה. מחקירה ראשונית עולה כי כ-150 אופנוענים יצאו ממרכז הארץ לכיוון כרמיאל. בעיקול בסמוך לאליקים מסיבה שאיננה ברורה - זוג שנהגו על אופנוע איבדו שליטה, פגעו במעקה ונהרגו במקום. האחרים האטו אולם אחד האופנוענים שלא הספיק להאט - התהפך, נפגע באורח קשה ופונה לביה"ח רמב"ם. ההרוגים הם ליאת גור ילידת 1971 ואביקם גור יליד 1968 תושבי הוד השרון. לזוג שני ילדים, בן 3 ובן 13 הנמצאים ברשות הסבתא בפ"ת. בוחני אגף התנועה של איזור הצפון ממשיכים בחקירת נסיבות התאונה.

• בשעה 12:34 נמסר למד"א מרחב גלבוע על מלגזה שהתהפכה בכפר ריינה. פרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה - שבסופן קבעו את מותו של גבר כבן 50. נסיבות התאונה נבדקות.

• בפעילות אכיפה של שוטרי תחנת צפת נעצר נהג בן 47 מצפת שאפשר לבתו בגיל 17 לנהוג ברכבו למרות שאין ברשותה רישיון. הרכב הושבת ולשניים נרשם דו"ח לשיפוט מהיר. בנוסף נעצר נהג טרקטורון בן 28 מצפת שנהג בזמן פסילה. הנהג הובא הערב לבימ"ש להארכת מעצר והטרקטורון הושבת. כמו כן, נעצר תושב ביריה בן 24 שנהג ללא רישיון. הנהג זומן לשיפוט מהיר והטרקטורון הושבת. 5 טרקטורונים נוספים הורדו מהכביש בגין ליקויי בטיחות והושבתו ונרשמו 15 דוחות.

• בשעה 15:25 נמסר למד"א מרחב שרון על ילד שנפגע מרכב סמוך לחוף הים בג'יסר א-זרקה. פרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו תוך פעולות החייאה לבי"ח הלל יפה ילד כבן 12 במצב אנוש עם פגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית, אך בבית החולים נקבע מותו. נהג הרכב הפוגע, בן 46 תושב הכפר, נחקר.

• בפעילות אכיפה ממוקדת שנערכה בסוף השבוע בידי אגף התנועה כנגד נהגים המסכנים את שלום המשתמשים בדרך, אותרו 132 נהגים שיכורים, הושבתו 63 כלי רכב, ונפסלו 98 רשיונות נהיגה. נעצרו 3 נהגים.

• 3 טנקים סוריים נכנסו לשטח המפורז בגולן ולקחו חלק בלחימה נגד כוחות המורדים. בעקבות כניסתם, הועלתה רמת הכוננות של פיקוד צפון. בנוסף, צה"ל הגיש תלונה למפקדת כוחות האו"ם האוכפים את הפסקת האש.

• ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, דרש היום מישראל להסיר את הסגר על הרצועה כתנאי לשיקום היחסים בין אנקרה לירושלים. עוד אמר כי ללא התנצלות על אירועי המרמרה ותשלום פיצוי לקרובי ההרוגים לא ישוקמו היחסים.

העיתון הטורקי "טודיי זאמאן" דיווח כי ארדואן הודיע כי בכוונתו לבקר ברצועת עזה. על פי הדיווח בעיתון, ארדואן הציע לנשיא הפלסטינית אבו מאזן כי יבקרו ביחד ברצועה, וכי "אבו מאזן הגיב בחמימות להצעה".

• משטרת אטלנטה שבארצות הברית, סגרה היום בצהריים את הרחובות המובילים למטה רשת החדשות NNC בעיר, זאת בשל איום אנונימי על פצצה כימית בבניין.



• גבר בשנות ה-60, תושב חיפה, נעצר על ידי שוטרי תחנת חיפה והובל לחקירה, במהלכה קפץ מחלון משרד החקירות ונפצע באורח קשה. מפקד המחוז מינה קצין בודק לבדיקת נסיבות האירוע.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק״א, וקבוצת העיתונאים רוטרניק.

אירועים הרוגים אופנוע חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד