כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ש"ס פתחו קמפיין • הגר"ע: "השלישיה - בן פורת יוסף"

קמפיין הבחירות של ש"ס נפתח בכנס בבנייני האומה • הגר"ע יוסף: "ש"ס מחזקת החלשים, להרחיק קיצוצים" • הגר"ש כהן: "גוזרים עלינו גזירות שלא היו אפילו בימי תרח"

הכינוס. צילום: קובי הר צבי
הכינוס. צילום: קובי הר צבי



אלפי פעילי ש"ס התכנסו הערב (מוצ"ש) בבנייני האומה בירושלים לכנס פתיחת קמפיין הבחירות של התנועה. בכנס השתתף הגר"ע יוסף, שנשא את המשא המרכזי, כשלצידו חברי מועצת חכמי התורה, רבנים ושלושת מנהיגי התנועה.

את הכנס פתח הרב אלי שמחיוף, חבר מועצת עיריית ירושלים, שאמר כי "דומה שאין יהודי שלא התרגש במהלך השבועות האחרונים לראות את מאמציו הגדולים של מרן להגיע לרגעים הללו".

"כאיש אחד בלב אחד", אמר, כשהוא מתייחס לאחדות בהנהגת התנועה של שלושת יושבי הראש: אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס.

כאשר הגר"ע יוסף הגיע אל האולם, הכריז הגאון רבי ראובן אלבז: "קיבלנו את עטרת ראשנו מורנו ורבינו מנהיג חיינו, מרים את כבודה של תורה, מרן פאר הדור והדרו, שאנחנו זוכים לשתות ממעין תורתו מעצותיו ממסירות נפשו למען כלל ישראל, יאריך ה' ימיו בטוב בנעימים בבריאות והצלחה וקידוש שם שמים בעם ישראל".

אלפי המשתתפים קמו על רגליהם והריעו לכבודה של תורה.

לאחר דבריהם של הגר"ש כהן והגר"א אלבז, פתח הגר"ע יוסף בשיעורו השבועי הקבוע.

עוד בנושא:
מפגן כוח של ש"ס בבנייני האומה • צפו בגלריה

הגאון רבי שלום כהן, חבר מועצת חכמי התורה, נשא דברים בתחילת הערב, ופתח בדבריו על מעלת השלום ועל הכתוב באבות "ויהיו עניים בני ביתך", הוא סיפר על איוב, שבשעה שסבל אמר לו להקב"ה: 'ריבונו של עולם, על מה אני סובל? וכי לא ראית את הכנסת האורחים שעשיתי?' אמר לו הקב"ה: 'אתה איוב חושב שעשית הכנסת אורחים, דע לך שלא הגעת לחצי הכנסת אורחים שעשה אברהם אבינו'.

"מה ההבדל בין אברהם לאיוב? איוב נכון שעשה הכנסת אורחים וטובות לאנשים, אבל למה עשית לו מה שעשית? מפני שהוא מסכן רעב ...ואין לו מה לאכול, ריחמת עליו. אצלם אברהם לא היה ככה. 'הוא לא יודע שחסר לו אבל אני נותן לו'.

"זה ההבדל רבותי בין מי שעושה חסד למי שעושה מתוך רחמים. 'מה שאתה עושה מתוך רחמנות זה בכלל לא חסד', כתוב בחובת הלבבות. יש לך רחמים, כואב לך, כשאתה נותן לו אתה מרגיע את עצמך. אצל אברהם אבינו זה לא היה כך. השני שמח, אבל אני רואה שחסר לו, זהו חסד אמיתי. היעב"ץ אומר שבליל פסח אומרים 'דיינו'. פירוש הדברים: אם עשינו לנו דבר אחד, דיינו. אתה חשבת שחסרה לך רק יציאה ממצרים, אתה לא יודע מה חסר לך, אגיד לך: חסר לך עוד ועוד ועוד.

"ברוך ה', יש כאן הרבה בני תורה, אנשי מעשה, לכולם הדברים הללו מחייבים. אנחנו בני התורה מי יכול ולומר לפני הקב"ה אני יושב ועוסק בתורה? מה נעשה כשנעלה לפניו ויאמר לנו אפילו לחצי לא עשית? לא לחצי של אברהם אבינו, אפילו לחצי שלך.

"נכון שנאספתם כאן לסייע לדבר גדול, אין מה לדבר, אבל אין פירושו של דבר שאתם צריכים להיות פוליטיקאים. כשיבקשו מכם את העזרה תעזרו, במלוא מרצכם, אבל כשיושבים בחורים ולומדים בתורה צריך לשקוע בלימוד. ברוך ה' שהקב"ה עזרנו ויש לנו את מרן שליט"א שרואים אותו איך יושב כל הזמן ולומד, אפילו דקה אחת לא מחסר. נתקנא בו ונלמד ממנו, שלא יגידו לנו אפילו חצי לא למדתם".

"לצערנו אנחנו נמצאים בדור שבו גוזרים עלינו גזירות שלא היו אפילו בימי תרח ... אין דבר שיכול לעזור יותר מלימוד תורה. כשאדם לומד תורה אפילו מלאך המוות לא יוכל עליו. דוד המלך עסק בתורה, מלאך המוות לא יכל עליו. עלינו לשקוד בתורה בצורה חזקה מאד. וזה יתן את הכוח לאנשי המעשה שבעזרת ה' יתברך יהיה בעזרם של כל השלוחים שלנו, שלוחי דרבנן שיוכלו לעמוד ולהפר את עצתם.

"הרבה גזירות גוזרים עלינו. ביטול תורה, ביטול טהרת המשפחה, ביטול טהרת עם ישראל,
אני מברך שבעזרתו יתברך בזכותו של מרן העומד בראשנו ומדריך אותנו ומנחה אותנו, על משה רבינו נאמר וירד משה מן ההר אל העם. למה לא לבית? כי או הקב"ה, או העם, או האוהל לשבת וללמוד תורה".

הגר"ש כהן סיים את דבריו: "זכותו של מרן גדולה ביותר שבכל רגע ורגע הוא והקב"ה ביחד, והקב"ה לא יכשיל אותו".


הגר"א אלבז: כולנו חיילים של הגר"ע יוסף

הגר"א אלבז נשא דברים אחריו: "כמה עונג לראות בני תורה, לראות בני עליה, גם מאלה שעוסקים בצרכי ציבור באמונה, ומוסרים את נפשם כדי לגדל את תורה כדי להאדיר אותה. כי הרי זו כל מגמת רצונו וחשקו של מורנו ורבינו מנעוריו. איך להביא את דבר ה' לכל כלל ישראל בכל העולם כולו.

"אומר החפץ חיים גם בדורו של אברהם אבינו נמצאו צדיקים שישבו ועמלו בתורת ה' ובעלייתם העצמית והם התעלו. בית שם ועבר, ועוד אנשים, מה זכה אברהם אבינו? הוא לא רק השתלם בעצמו שישב ועמל לדעת מה נקרא עבודה זרה, אלא הביא את דבר ה' לכל העולם. במסירות נפש! וזכה ליטוע את אמונת הבורא יתברך בעולם. השלים את עצמו אבל דאג לראות מה אחריו. עטרת ראשנו כל מגמת חייו לראות מה עם הדורות הבאים? מה יהיה עם עם ישראל? מה יהיה עם תלמודי התורה? עם בתי ספר לבנות? עם שיעורי התורה בכל עיר ועיר? מה יהיה חס ושלום עם ההתבוללות הנוראה, עם כניסת כוחות זרים לארצנו? כוחות שמבקשים לקעקע את האומה, להחדיר בה כוחות זרים, חס ושלום.

"מורנו ורבנו הוא בגדר הרואה את הנולד, ראיה מרחבית לא להסתכל רק על מה שסביבו אלא לראות הלאה. ובעצם מה שכתוב בפרשה זו, אברהם אבינו הולך לעקוד את יצחק. הוא רואה על ההר ענן של שכינה שורה. אומר ליצחק אם רואה, אומר כן. אחר כך שואל את ישמעאל ואת אליעזר, אתם רואים משהו? מסתכלים למטה, אדמה חלקה, הכל בסדר, אפשר ללכת. אתם רואים עוד משהו? לא.

"אומר להם אברהם אבינו, שבו לכם פה עם החמור. אם אתם מסתכלים רק על עצמכם, אתם משולים לחמור, אין לכם את הראייה המרחבית לראות את הנולד, לראות הלאה, מה יהיה עם עם ישראל
זה רק מורנו ורבנו וגדולי התורה. הם הרואים את הדברים הללו. אשריך רבינו שזכה הדור הזה לנשמה הקדושה הזו, כולנו חיילים שלך בלימוד התורה ובהפצה ברבים. אם יימצאו חמישים צדיקים בתוך העיר... מה זה בתוך העיר? למה לא בעיר? לכאורה, המילה מיותרת. אלא אומרים המפרשים הקדושים 'בתוך העיר', עוסקים בתורה, אבל מסתכלים מה יהיה עם העיר. אם יש כאלו, אפשר להציל את העיר. יש המשכיות. אם אין בתוך העיר חלילה וחס, אין המשכיות.

"ברוך ה' התנועה הקדושה הזאת שהקים אותה מרן להפיץ את התורה, לעמוד על השכבות החלשות, לראות שבני תורה יוכלו להשיג דירות בזול, שיוכלו לעמוד בנטל של הכלכלה, מורנו ורבנו זה דאגתו לראות את המסכנים והחלשים שלא יכולים ח"ו להתקיים. אומר מורנו ורבנו תעמדו על זה, אם צריך לפרוש תפרשו, חייבם להחזיר להם את הביטוח הלאומי... זו מגמת התנועה ומגמת נציגיה, תחזקנה ידיכם. המשיכו. נמשיך כל הנמצאים פה, כולנו חיילים למערכה!

"ננצח, נביא את הברכה, נביא את ההצלחה וגם את הגאולה, בראשות מורנו ורבנו", סיים הרב אלבז את דבריו.

הגר"ע יוסף: ש"ס נלחמת בקיצוצים לחלשים

הגר"ע יוסף נשא את הנאום המרכזי, לאחר דרשתו השבועית, שעסקה בעניין ברכות, אמר: "הנביא אומר להביט לעבר אברהם, איש החסד, ויטע אשל בבאר שבע ותפקידו היה לקרב את האנשים, פתח להם מלון בחינם, ארבעה פתחים, כדי שלא יטרחו למצוא את הפתח הושיבם שם בשולחן הקבלה, מביאים תפריט. בן אדם בא למסעדה, רואה תפריט, רואה מחירים, במקום לבחור בשר דגים ודברים יקרים בוחר ...ירקות, שם הכול חינם אז מזמינים מה שבא להם. גומרים לאכול, אדוני בוא תגיד תודה לבעל המלון. בא אומר תודה רבה היה אוכל טוב וטעים, אומר לו וכי ממני אכלת? מהקב"ה אכלת הכול מאיתו.

"הם היו עובדי עבודה זרה, אברהם העברי שהוא מעבר אחד וכל העולם מעבר אחר. כולם עובדי עבודה זרה ורק הוא עובד ה'. יושב אברהם ומסביר להם מה זה הקב"ה, כל תפקידו היה להכניס אנשים תחת כנפי השכינה, הנפש אשר עשו בחרן - אלו שהשפיע עליהם.

"יש מדרש שפעם בא זקן בן 90 למלון של אברהם. אכל, מילא את הבטן שלו, סיים, היה יום חורף, ישב אברהם דיבר איתו. אחרי שעה שעתיים הוציא מהשק שלו פסל של זהב מנשק אותו ואומר זה ברא את העולם. זה צורף עשה את זה, זה יכול להיות מי שברא את העולם? ישב אברהם עוד ועוד ודיבר איתו, שש שעות... ההוא לא שומע לו. בסוף התעצבן וגירש אותו.

"היה לעת ערב, החיות ו'שאגת אריה' ...(הקהל במחיאות כפיים) והוא הולך ופוחד. אמר הקב"ה לאברהם, אני נתתי לאיש הזה 90 שנה, לא יכולת לחכות עוד כמה שעות? מיהר אברהם לקרוא לו ולהביאו. בעל הבית קורא לו. חייתה נפשו. מוצא של כבוד, חזר. בינתיים היה רעב, שש שעות דיברו, אמר אברהם תוציאו לו מאכלים, שוב חזר לאמירת התודה לבעל המלון. אמר לו אברהם: למה אתה לא שומע לי? צורף עשה את הפסל, הוא ברא את העולם? אחרי שלוש שעות הוציא ההוא את הפסל מחיקו, שם בארץ ודרך עליו, וקרא ה' אחד ושמו אחד.

"מורי ורבותי תנועת שס לא נוצרה אלא לקרב אנשים לתורה, כל אחד ואחד בדרכו הולך ומקרב אנשים לתורה, כולם אהובים כולם ברורים. השלישיה שלנו שעומדת בראש, אלי ישי רבי אריה דרעי רבי אריאל אטיאס, בן פורת יוסף. ברוך ה' חברי הכנסת כולם אהובים כולם ברורים.

(תשבחות לשר הדתות): שר הדתות יעקב מרגי, כמה מקוואות עשה? כמה בתי כנסת? לא יגע ולא ייעף, הולך ממקום למקום, כמה מקוואות היו ישנים, אי אפשר לטבול בהם היה צריך לשפץ אותם שיפץ אותם, למה עשה את זה? למען התורה. כולם אנשי תורה, כולם אוהבים את התורה, עושים מעשיו של אברהם אבינו. הגדילו לעשות לקרב אנשים לתורה, למסורת ישראל, אשרנו מה טוב חלקנו.

"הקב"ה יברך אותם שכל אשר יעשו יצליחו נמשיך לפעול להגדיל תורה ולהאדירה לזכות את הרבים,
הם עושים ככל יכולתם לחזק את זה והם ימשיכו, הם לא גמרו, עוד ידם נטויה, גם בקדנציה הבאה יעשו כל יכולתם להגדיל תורה ולהאדירה, לזכות את הרבים, לחזק את התורה, לחזק מסורת ישראל, למנוע מהתבוללות. גם מי שלא כל כך שומר תורה ומצוות, כל יהודי יש לו ניצוץ קדוש בליבו,
נהיה מעט חולה אומר ריבונו של עולם תרפא לי. כן, ברוך ה' אין רשעים. לנו יש אנשים פחות לומדים יותר לומדים, אבל 'ועמך כולם צדיקים', אשריהם ואשרי חלקם.

"צריך רק לחזק אותם, לתת להם תנופה שיתקרבו יותר, לאט לאט. אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. אם אתה לא אוהב, אתה לא יכול אסור להתייאש מיהודי, הם אחים שלנו, אנחנו אוהבים אותם, גם מצפים מהם שיתקרבו יותר ויותר. ה' יזכה אותם שיהיה להם בנים תלמידי חכמים, צדיקים, ישרים, אוהבי תורה ולומדיה

"אתם יודעים לא רק חיזוק התורה. כתוב כי יעמוד לימין עליון. הקב"ה בכבודו ובעצמו כשיש עניים ה' עוזר להם שיתקיימו. העם שלנו, תנועת ש"ס שלנו, כמה עושים בשביל העניים, בשביל החלשים לחזק אותם, להרחיק קיצוצים, לא לעשות קציצות... לאכול בשר כמו שצריך... ה' יברך אותם. עשר תעשר, מי שמעשר את ממונו בשביל העניים נהיה עשיר. הקב"ה יתן לכם עושר וכבוד, אריכות ימים".
ש''ס אסיפה בחירות הגר''ע יוסף שידור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד