כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ניצולי שואה רקדו בהכנסת ספר-תורה בגרמניה

זה לצד זה רקדו ניצולי שואה לצד יוצאי רוסיה בחגיגת הכנסת ספר תורה בהנובר, ליד מחנה ברגן-בלזן • ראש העיר זימן את אורח הכבוד, רבה של רוסיה, לביקור ממלכתי בבניין העיריה

ניצולי שואה רקדו בהכנסת ספר-תורה בגרמניה

יהודי העיר הנובר שבגרמניה השתתפו בחגיגה מרגשת של הכנסת ספר תורה לבית המדרש חב"ד בעיר, תרומת אנשי העסקים מרדכי שקולניקוב ואלכסנדר קורוביי, חברי הקהילה, בראשות רבה של העיר הנובר ושליח חב"ד הרב בנימין וולף.

את הארוע כיבד בהשתתפותו אורח הכבוד, רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, שהגיע לחזק את יוצאי רוסיה שהתיישבו בשנים האחרונות בעיר.

במשאו המאלף בשפה הרוסית ריתק הגר"ב לאזאר את המשתתפים על חשיבות קיום המצוות והליכה בדרכי אבות. דברי הרב לאזאר תורגמו סימולטנית מרוסית לגרמנית עבור שאר האורחים ומשתתפי האירוע החגיגי, בהם ראשי הקהילה היהודית, ראש העיר האנובר קלאוס שולץ וסגן ראש הפרלמנט האנס שוורץ, ורבני ערים בגרמניה.

לאחר דברי הברכה, הרבנים והתורמים כתבו את האותיות האחרונות בספר התורה, כאשר את הטקס לוותה מקהלת בית הכנסת הגדול בהנובר, בשירי תורה ותודה משמחים.

עם סיום הכתיבה, נערכו כנהוג הקפות וריקודים, כאשר זה לצד זה רקדו ניצולי שואה לצד עולים מרוסיה – לכבודה של תורה.

למחרת זימן ראש העיר את רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, בליווי רב העיר הרב בנימין וולף, לביקור ממלכתי בבניין העיריה. ישיבה מיוחדת שלא מן המנין זומנה על ידי ראש העיר, שסקר בפני האורח את התפתחותה של הקהילה היהודית בהנובר, את הבנין הקהילה החדש של הקהילה הבוכרית בעיר, והביע רצון לעזור לקהילה להתפתח עוד. בסיום הביקור בבניין העירייה כובד הרב הראשי וחתם בספר הזהב של העיר כאורח כבוד של העיר.

































הנובר גרמניה הרב לאזאר בנימין וולף הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד