ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"יש לי תאריך גיוס לעוד חודש, ואין שום פתרון"

גיוס בחורי הישיבות החל? ש', בחור ישיבה ליטאי מירושלים, ניצב בפני גיוס ללא מוצא • "אף אחד לא נתן לי גלגל הצלה. בלשכת הגיוס אמרו ששום דבר לא יעזור לי"

בחור ישיבה ליד לשכת הגיוס. צילום: פלאש 90
בחור ישיבה ליד לשכת הגיוס. צילום: פלאש 90

לפני חודשיים קיבל ש', בחור ישיבה הלומד בישיבה ליטאית בירושלים, את מכתב ההתייצבות הראשון מאז שפג תוקף מעמדו כבחור ישיבה - לקראת גיוס עתידי.

באותם ימים, לאחר שפג תוקפו של חוק טל, החוק שהסדיר את מעמדם של בני הישיבות בצה"ל, ש' חשש מהעובדה כי ייאלץ להיפרד מספסלי הישיבה, ויצטרך לשרת שירות סדיר ומלא בצה"ל.

עם החשש הזה הוא נאלץ להתמודד עד היום.

לשם כך הוא פנה לגורמים בוועד הישיבות. "שוחחתי עמם שיחות טלפון ארוכות", מספר ש' בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "ההוראה שנתנו לי היא להתייצב בכל פעם שמזמינים אותי ללשכת הגיוס, לא לחתום על אף טופס, לבצע את הבדיקות הנדרשות, ולהצהיר בכל פעם שאיני מעוניין להתגייס, ואני רוצה להמשיך בלימודי בישיבה".

אלא שלמרות העובדה כי ש' מילא אחר ההוראות שנתנו לו - כרגע הוא עומד בפני מבוי סתום, ולקראת גיוס.

"ניתן לי תאריך גיוס לעוד חודש ימים, ואין פתרון", הוא אומר בייאוש. "ניסיתי לפנות לכלל העסקנים הפועלים בנושא, אך כרגע אף אחד מהם לא נתן לי גלגל הצלה, כזה שיכול להותיר אותי בישיבה".

ש' בן 23, אומר כי התחושה היא חוסר אונים מוחלט, "הרבנים הורו שאסור להתגייס, ואני לא רואה את עצמי מצליח להשתלב בחיי צה"ל. אמרו לי בלשכת גיוס שלא יעזור כל העניין שאני לא יחתום על טפסים כי בלאו הכי אני אצטרך להתגייס".

מאז שפג תוקפו של חוק טל, בחורי ישיבות רבים נמצאים בחוסר וודאות לגבי גיוסם. כמו ש', הם קיבלו מכתבי התייצבות, מילאו אחר ההוראות שניתנו על ידי העסקנים המטפלים בנושא, אך לכולם משותף אחד - תאריך גיוס בפתח.
לשכת גיוס ועד הישיבות צהל ישיבה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד