י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תופעה: ירידה במספר המתחסנים בשכונות החרדיות

הורים לתינוקות נמנעים מלהביאם בזמן לתחנות 'טיפת חלב' כדי לחסנם בחיסונים הנדרשים • מדובר בתופעה העלולה לסכן את הילדים ובני משפחותיהם

תופעה: ירידה במספר המתחסנים בשכונות החרדיות
אילוסטרציה צילום: ארכיון

נתון מדאיג במיוחד הועבר ממשרד הבריאות לעיריית ירושלים, ממנו עולה כי ישנה ירידה חדה במספר התינוקות המגיעים לקבל חיסונים בתחנות טיפות החלב בירושלים.

מנכ"ל עיריית ירושלים, יוסי היימן, פנה לסגן ראש העיר, יוסי דייטש, והראה לו כי גם באזורים מסוימים בשכונות החרדיות - חלה ירידה משמעותית במספר התינוקות המקבלים חיסונים בזמן.

התופעה עלולה לגרום לסכנת חיים לילדים במהלך השנים, וגם לסכן בריאותית את בני משפחותיהם. כמו כן, ככל שתופעה זו תתרחב היא עלולה להפוך למפגע בריאותי לכלל תושבי העיר.

בעקבות כך, פועל דייטש יחד עם סגן ראש העיר מטעם ש"ס, שלמה ברסקה, המחזיק את תיק הרווחה, על הכנת תוכנית פעולה שתכליתה להניע את תושבי השכונות להביא את ילדיהם לתחנות טיפות החלב כדי להתחסן בזמן.

מנכ"ל העירייה הקים צוות פעולה משותף לאחיות בתחנות טיפות החלב יחד עם העובדות הקהילתיות, שיפעלו גם הן להגביר את המודעות לחשיבותם של החיסונים בקרב הציבור, ויינקטו את כל הצעדים הנדרשים לדאוג לשלומם ולבריאותם של הילדים.

דייטש קרא לכלל התושבים לקבל בזמן את החיסונים, "ציבור שומרי תורה ומצוות המצווים על 'ונשמרת מאוד לנפשותיכם' צריכים להוות דוגמא לכלל הציבור ולהיות זריזים מקדימים".

בתקופה הקרובה אף יעלה קמפיין להגברת המודעות בעניין.
חיסון תינוקות חרדים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד