כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מתחילת השנה 45 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בלילה בערים

עליה של 20% במספר ההרוגים אל מול התקופה המקבילה בשנת 2011. מנכ"ל אור ירוק: "על משטרת ישראל להגביר את האכיפה והנראות בשעות הלילה, כדי להעלות את ההרתעה בקרב נהגים בכלל, ונהגים צעירים בפרט"

מתחילת השנה 45 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בלילה בערים
צוות הצלה



שעון החורף כבר כאן והחשיכה מגיעה בשעות אחר הצהריים. ב-1 בנובמבר נכנס לתוקפו החוק אשר מחייב את הנהגים, להדליק אורות בכבישים בינעירוניים, ונהגי דו גלגלי ורכב כבד, במשך כל היום. למרות הירידה הכללית במספר ההרוגים, דווקא בתאונות אשר התרחשו בלילה, נרשמה עליה.

45 בני אדם נהרגו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 בתאונות דרכים שאירעו בלילה, בערים, שבעה יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנת 2011. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מתחילת שנת 2012 ועד חודש ספטמבר, נפגעו 3826 בני אדם בתאונות דרכים בלילה ו-262 בני אדם נפצעו קשה, בתחום העירוני. בשנת 2011 נפגעו בסך הכול 6432 בני אדם בתאונות בשעת הלילה, בתחום העירוני, ונהרגו 54.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על משטרת ישראל להגביר את האכיפה והנראות בשעות הלילה, כדי להעלות את ההרתעה בקרב נהגים בכלל, ונהגים צעירים בפרט. הגדלת מכסת הבדיקות בנושא אלכוהול, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים כתוצאה מנהיגה בשכרות, בשעות הלילה".

בתל אביב נפגעו 508 בני אדם בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים בראשונים של שנת 2012. בירושלים נפגעו 365 בני אדם בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים בראשונים של שנת 2012. בחיפה נפגעו 236 בני אדם בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים בראשונים של שנת 2012. בבאר שבע נפגעו 200 בני אדם בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים בראשונים של שנת 2012. בראשון לציון נפגעו 160 בני אדם בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים בראשונים של שנת 2012.

צעירים רבים מעורבים בתאונות דרכים בשעות הלילה, בשל השילוב של עייפות, אלכוהול וחוסר ניסיון בנהיגה בחשיכה. הנהיגה בשעות הלילה מצריכה ריכוז רב יותר והתאמת אופן הנסיעה, לנהיגה במצב של ראות מוגבלת. על המדינה לחייב מכסת שיעורי נהיגה בשעות החשיכה והגברת ההסברה והמודעות לסכנות ולקושי שבנהיגת לילה. השקעה בתשתיות הוכחה כמצילת חיים, לכן בכבישים בעלי רמת סיכון גבוהה, על המדינה מוטלת האחריות להתקין תאורה מלאה, כדי להקטין את הסיכון לתאונת דרכים.
אור ירוק נהיגת לילה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד