כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גאב"ד 'העדה' חתם על הסכם במתחם גולובנציץ

סאגת הקברים במתחם הבניה גולובנציץ בבית שמש הגיעה לסיומה • הושג הסכם עליו חתמו הגרי"ט וייס ויזם הבניה אברהם סלונים • חילופי ההאשמות נמשכים

המתחם בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
המתחם בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן

הסוף לסוגיית הקברים במתחם גולובנציץ' בבית שמש?

בסוף השבוע האחרון נחתם הסכם בין גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, לבין אחד מיזמי הבנייה, אברהם סלונים. ההסכם, כך על פי בכירים ב'עדה', יביא לסיום הסאגה שנמשכת כבר יותר משנה ולתחילת הבנייה.

גם 24 שעות לאחר שנחתם, אין מי שיכול לחשוף את פרטיו המדויקים של ההסכם כפי שנכתב בכתב יד. כל אחד, מוסיף, משנה או מוחק פרט חשוב. רק על פרט אחד כולם מסכימים - מתוך שמחה או מתוך ברירת מחדל - העבודות באתר יחלו כבר בימים הקרובים.

הדבר יעשה באמצעות טרקטורים זעירים, ותחת פיקוח הדוק של מספר גורמים.

וכעת להתנהלות מאחורי הקלעים: המגעים הראשונים שהובילו לגיבוש ההסכם, החלו לפני שבוע בביקורו של אברהם סלונים בארה"ב בעת שהתלווה לאדמו"ר מרחמסטריווקא במסעו לגיוס כספים.

סלונים פגש את האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, ששמע לאחרונה על המחלוקת שמביאה לחילוקי דעות נחרצים בתוככי 'העדה החרדית', האדמו"ר התערב, שמע את הטענות, ולמד את הממצאים שהובאו בפניו. רק לאחר מכן, בעזרתם של עסקנים ניסה לגבש מתווה שיביא לפתרון הסאגה.

ההסכם הוצג בפני הגאב"ד שהביע את רצונו לחתום, ובפני ארגון 'אתרא קדישא'.

וכאן מתחילה מלחמת הגרסאות: בכירים ב'עדה' סיפרו כי ב'אתרא קדישא' לא הסכימו לחתום מסיבות שונות. לטענתם, זו גם הסיבה למקורן של השמועות על התפטרותו של הגרי"ט וייס מתפקידו, "היה ניסיון ליצור לחץ כדי שעל ההסכם יהיו חתומים כולם, אך דבר לא הועיל, הגאב"ד חתם ונצטרך להסתדר ללא החתימה של הארגון", אמר אחד מהם.

אנשי 'אתרא קדישא' מציגים גרסה שונה: "אין סיבה שנסרב להסכם כזה", אמר גורם בארגון. "הסיבה שהגאב"ד לא חתם עד יום שישי, היא כי הוא חיכה לכך שאנחנו ניתן את הסכמתנו הסופית. מגוחך שאלו שהוציאו את הספין על התפטרותו של הגאב"ד - מאשימים אותנו".

כעת, לאחר שנחתם ההסכם, נדמה כי גם חברת 'בניין שלם' יחלו בעבודות. לדברי גורם בחברה, "מעולם לא עמדנו מול 'העדה החרדית', קיבלנו בעבר וגם כעת את האישור ההלכתי של הגר"נ קרליץ וכעת אפשר להתחיל בעבודות".

כעת נותר רק לעקוב כי הבנייה אכן תחל.
גולובנציץ אברהם סלונים בית שמש קברים העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד