ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סופית: ג'נרל מוטורס פשטה רגל

פשיטת הרגל של החברה היא השלישית בגודלה בתולדות ארצות-הברית, אחרי חברות ליהמן ברדרס וורלדקום. הממשל יזרים לחברה 30 מיליארד דולר נוספים. מוכרת את מותג 'האמר'

האמר. צילום: אתר החברה
האמר. צילום: אתר החברה

ענקית הרכב ג'נרל מוטורס הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11). בעקבות הליכי פשיטת הרגל צפוי הממשל האמריקני להחזיק כ-60% ממניות החברה.

מנכ"ל ג'נרל מוטורס אמר במסיבת עיתונאים שערך כי הארגון מחדש של החברה תחת הגנה מפני פשיטת רגל, אמור להתבצע במהירות, רצוי תוך 60 עד 90 יום. לדבריו, החברה מתכננת לקצץ 22% מכוח העבודה שלה במהלך שנת 2009, כאשר שליש מהפיטורים כבר בוצעו. גם ההחלטות הסופיות לגבי זהות מנהלי החברה יתקבלו במהלך 60 הימים הקרובים.

לאחר מסיבת העיתונאים של המנכ"ל, הודיעה החברה על כוונתה לפטר 7900 עובדים השנה, וכי כוח העבודה של החברה באמריקה יצומצם ל-27 אלף בני אדם.

חברת ג'נרל מוטורס נוסדה לפני 100 שנים. היום (ג) היא הגישה את הבקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11) - כחודש לאחר שמתחרתה קרייזלר, נכנסה אף היא להליכי פשיטת רגל.

פשיטת הרגל של החברה היא השלישית בגודלה בתולדות ארצות-הברית, אחרי חברות ליהמן ברדרס וורלדקום.

ההחלטת הממשל האמריקני לדחוף את החברה לפשיטת רגל ולהזרים לה 30 מיליארד דולר נוספים מכספי משלם המסים, תמורת 60 אחוז מהמניות, נחשבת להימור עצום מצד ממשלו של ברק אובמה.

במקביל הודיעה היום (ג) החברה, על מכירת מותג 'האמר', אולם ממאנת לחשוף את פרטי הרוכש ואת רזי העסקה בין הצדדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד