י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בעקבות הקריסה הכלכלית: ישיבה תיסגר

המפולת הפיננסית העולמית מכה במוסדות התורניים: ישיבת פינסק קרלין בשכונת רמות בירושלים תיסגר לקראת זמן אלול. מנהלי הישיבה מנהלים מו"מ עם מספר ישיבות שיקלטו את התלמידים • פרסום ראשון

בחורים בישיבה. תמונת אילוסטרציה
בחורים בישיבה. תמונת אילוסטרציה

הכלכלה העולמית נטרפת כאוניה רעועה בלב ים סוער. חדשות לבקרים נשמעות בשורות איוב המבשרות על קריסת מוסדות פיננסים גדולים. המצב הלא פשוט משפיע על הגבירים היהודים שתמכו במשך שנים ארוכות בעולם התורה. המצוקה הכלכלית במדינה פגעה גם בתקציבי המדינה - ומוסדות התורה נמצאים בפני שוקת שבורה.

מנהלי המוסדות מדברים על קשיים שיביאו בסופו של תהליך לסגירת מוסדות. אך נבואות זעם תמיד היו, ואיש לא האמין כי יבוא יום והנבואות יגשימו את עצמם. אך מסתבר כי המציאות עולה על כל דמיון, וישיבות אכן נסגרות עקב המצב הכלכלי.

המדובר בישיבת פינסק קרלין השוכנת בשכונת רמות בירושלים. הישיבה שקיימת כבר עשרות שנים, נקלעה לאחרונה למצב כלכלי קשה. למרות המאמצים שעשו מנהלי הישיבה לשפר את המצב, לא הצליחו לגייס סכומים שיכסו את הבור התקציבי אליו נכנסו.

בהנהלת הישיבה החליט לעשות סוף לקשיים התקציביים, והחליטו לסגור את הישיבה לקראת זמן אלול. בישיבה לומדים עשרות תלמידים, שאמורים להישאר ללא ישיבה.

בימים האחרונים מקיימת הנהלת הישיבה משא ומתן עם מספר ישיבות על מנת שאלו יקלטו את התלמידים שעתידים להישאר ללא מוסד לימודי לקראת זמן אלול הבעל"ט, ומקווים להגיע לפיתרון מוסכם שייתן מענה למצוקת התלמידים.

האם זוהי סנונית ראשונה לקראת מפולת של מוסדות תורניים או מקרה חד פעמי? ימים יגידו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד