י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בחלום אדבר בו

סיפור במשפחת ה'פני מנחם' זצ"ל: לקראת גמר השידוך בין נין ה'פני מנחם' לנכד האדמו"ר מגור, הגיע ה'פני מנחם' לראשונה בחלום אל הרבנית לברכה ב"מזל טוב" • ולמה אצל ה'בית ישראל' אין טעויות

ה'פני מנחם' בחתונת נכדתו
ה'פני מנחם' בחתונת נכדתו

סיפור מעניין המסופר במשפחת ה'פני מנחם' זצוק"ל בימים אלו: כאשר באו לבשר לרבנית, אשת ה'פני מנחם' זצוק"ל, על השידוך העומד להיסגר בין נין ה'פני מנחם' זצוק"ל לנכדת האדמו"ר מגור, סיפרה הרבנית כי מאז פטירת בעלה, הרבי זצוק"ל, לא נראה אליה מעולם בחלום, למרות שהשתוקקה מאוד לזכות לראותו.

"הלילה הזה", אמרה הרבנית, "ראיתי את הרבי מטייל הלוך ושוב, כשפניו מפיקות שביעות רצון ושמחה מיוחדת, עד שניגש אלי לברך אותי ב'מזל טוב'. עכשיו אני מבינה במה דברים אמורים".

עוד סופר במשפחה, כי גם המחותן, רבי יעקב מאיר אלתר, בן ה'פני מנחם' זי"ע, חלם לאחר גמר השידוך, כי חמיו, החסיד המפורסם רבי מנחם מנדל ויסבוים זצ"ל, בא אליו לברכו בברכת "מזל טוב" על השידוך.

בקשר לחסיד רבי מנדל ויסבוים ע"ה, שמענו מאחד החסידים עובדה מעניינת:

באחת השנים, לקראת תפילת מנחה של יום הכיפורים, ניגש האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' זצוק"ל לגבאי בית המדרש של גור, הרב יהושע נח בינקה ז"ל, ואמר לו בלחישה שיתן עליה לתורה לחסיד רבי מנדל וייץ. רבי מנדל ויץ היה תלמיד-חכם מופלג, מראשי ישיבת חידושי הרי"מ, וחמיו של האדמו"ר מגור שליט"א. ה'בית ישראל' ביקש לכבדו בעליה ביום הכיפורים בבית המדרש.

אלא שהגבאי לא שמע ברור את לחישתו של ה'בית ישראל', והבין שהתבקש לתת עליה לחסיד רבי מנדל ויסבוים. התחלף לו בשמיעתו 'ויץ' בויסבוים.

והנה, נשמע קולו של הגבאי קורא "יעמוד רבי מנחם מנדל בן רבי יעקב צבי". מיד מיהר החסיד רבי מנדל ויסבוים לעלות לתורה, כשכולו אפוף הרהורים והתרגשות: "על מה ולמה זכיתי מהרבי בזכות הגדולה הזאת של עליה ביום הכיפורים".

והנה בעלותו על הבימה המוגבהת אל מול פני הרבי, מבחין הוא כי הרבי מחווה בידו לגבאי, כי כוונתו היתה לחסיד רבי מנדל ויץ, וכולם מסביב מחייכים על הטעות שאירעה.

כיוון שנקרא רבי מנדל ויסבוים וכבר עלה לתורה - שוב לא הורידוהו, וזכה בעליה החשובה בזכות טעותו של הגבאי.

כאשר שב רבי מנדל ויסבוים לאחר יום הכיפורים לביתו בתל-אביב, שח באוזני אחד מחשובי החסידים ברי הדעת את כל מה קרה, ואת הביזיונות שספג כאשר התברר כי בטעות נקרא לתורה, וכי הרבי התכוון בכלל לקרוא לחסיד רבי מנדל ויץ, מחותן המשפחה.

הביט אותו חסיד במבט פיקח ברבי מנדל ויסבוים ואמר לו: "שמע נא היטב. מקובלני שבמחיצת הרבי אין טעויות. אם החליפו אותך במחותן של משפחת הרבי, הרי שבוודאי גם אתה תהיה מחותן. הרבי התכוון לכבד מחותן וכיבדו בטעות אותך, אז גם אתה תהיה מחותן. אצל הרבי אין טעויות", פסק החסיד.

כעבור שנים ספורות שידך ה'פני מנחם' זצוק"ל את בנו הבכור, רבי יעקב מאיר, לבתו רבי מנדל ויסבוים ז"ל שזכה לראות שמחה ונחת מהאילן המפואר שצמח מבית זה, ולרקוד עם ה'פני מנחם' יחד בימי תור הנהגתו את עדת גור, בשמחות נישואי כמה מנכדיהם המשותפים.

אגב, בשידוך הנוכחי שני ה"מנדלים" היו למחותנים ביניהם...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד