ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

עובדי ביקור חולים נטשו: חשש לסגירתו בחצות

חלק גדול מעובדי בית החולים 'ביקור חולים' שובתים במחאה על אי קבלת משכורתם • בלשכת סגן שר הבריאות שוקלים להעביר את האחריות לאחד מבתי החולים הגדולים בירושלים

ביקור חולים. צילום ארכיון: יעקב נחומי
ביקור חולים. צילום ארכיון: יעקב נחומי



בית החולים 'ביקור חולים" בירושלים, שנוסד לפני 176 שנים, חולה: האחיות ועובדי המנהלה נטשו הבוקר (א) את עבודתם, כדי להשתתף באסיפת חירום של ההסתדרות, במחאה על כך שטרם קיבלו את משכורות חודש ספטמבר במלואן.

בבית החולים נותרה רק נציגות מצומצמת של אחיות, אולם נציגי העובדים הבהירו כי אם לא יימצא פתרון לתשלום המשכורות, יפסיקו את עבודתם בחצות.

בבית החולים עובדים 225 אחיות, 125 אנשי צוות פרה-רפואיים ו-180 עובדי מנהל ומשק השותפים למאבק. בבית החולים מועסקים גם 120 רופאים, שלעת עתה עובדים כרגיל, אולם ביום רביעי שעבר הכריזו גם הרופאים על סכסוך עבודה, ותוך שבוע וחצי הם מאיימים להשבית את פעילותם במחאה על אי תשלום המשכורות.

לעת עתה מוקד הפעילות העיקרי של בית החולים נותר באגף היולדות הנותן מענה בין השאר למגזר החרדי בבירה, שמשרד הבריאות התיר את המשך פעילותו, אולם צעדי העובדים הלילה עשויים להביא גם לסגירתו של אגף זה. באגף היולדות בביקור חולים נולדים מדי שנה 6,000 תינוקות.

בשבוע שעבר הודיע סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי ביום חמישי ישולמו משכורות העובדים, ואלו מצדם הכריזו על סיום צעדי המחאה. אבל ביום חמישי לא שולמו המשכורות, ולכן הוחלט לארגן הבוקר אספת מחאה, שהובילה לנטישת העובדים.

בלשכתו של סגן שר הבריאות ליצמן פועלים היום בקדחתנות כדי למצוא דרך להמשך פעילות בית החולים. בין היתר שוקלים שם את העברת האחריות על ביקור חולים לאחד מבתי החולים האחרים בירושלים - הדסה או שערי צדק. כמו כן נשקלה האפשרות להוצאת צווי ריתוק כנגד האחיות והעובדים השובתים, אולם לפי שעה ירדה ההצעה מהפרק.



הפגנה בביקור חולים, היום • צילום: חדשות 24


ביקור חולים ירושלים מחאה משבר יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד