י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליצמן: "לא אתן להעביר קברים"

ועדת הבריאות של הכנסת דנה במיגון חדר המיון בבית החולים 'ברזילי' באשקלון. ליצמן: "הפתרון למיגון חדר המיון הוא בניית המחלקה על שטח מגרש החניה. אני מתחייב להאיץ את הנושא"

מבחן אמיתי. ליצמן.  צילום: קו עיתונות דתית
מבחן אמיתי. ליצמן. צילום: קו עיתונות דתית


סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע אתמול (ג), במהלך דיון של ועדת הרווחה והבריאות, כי לא יאפשר הקמת חדר המיון הממוגן בבית החולים 'ברזילי' על שטח בית הקברות הסמוך. מדובר בתפנית בעמדת משרד הבריאות, שבקדנציה הקודמת אימץ את האפשרות לבניית חדר המיון על שטחי הקברים, לאחר שאלה יפונו.

"לא יהיה פינוי קברים. הפתרון למיגון חדר המיון הוא בניית המחלקה על שטח מגרש החניה. אני מתחייב להאיץ את הנושא ולדאוג להשלמת העלויות הכרוכות בכך", אמר ליצמן. "לא אתן להעביר קברים".

ההחלטה לבנות על מגרש החנייה, כחלופה לשטח בית הקברות, התקבלה לאחר דין ודברים עם כל הגורמים ובראשם 'אתרא קדישא', אולם הנהלת בית החולים מתנגדת לחלופה זו. לטענתה, שטח החנייה מרוחק ממחלקות האישפוז האחרות וכי למרחק זה יהיו השפעות על איכות השירות ועל הוצאות התיפעול.

בתגובה לדברים שאמר, ספג ליצמן ביקורת נוקבת מצד חברי הוועדה. ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו, שיזם את הדיון, אמר: "יש לנו הסכם קואליציוני שקובע כי הבנייה תחל מיד. יש לנו אחריות לחצי מיליון אנשים שמקבלים שם טיפול".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד