כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הישורת האחרונה: מירוץ צמוד בין אובמה לרומני

לקראת סיום המירוץ לנשיאות ארה"ב, הסקרים מתקשים לנבא מי ייקח את הקופה • סקר ניקסון-דיקסון מעניק יתרון לרומני • סקר NBC מנבא נצחון לאובמה • סקר שלישי קובע תיקו

הישורת האחרונה: מירוץ צמוד בין אובמה לרומני

יממה לפני ההכרעה על נשיאות ארה"ב, והסקרים מתקשים לנבא מי מבין שני המועמדים ינצח. ברק אובמה או מיט רומני.

שני סקרים שנעשו בימים האחרונים מצביעים על מגמות הפוכות: סקר של ניקסון-דיקסון מעניק לרומני ניצחון ברור של 45-51 אך סקר שנעשה עבור רשת NBC ו"וול סטריט ג'ורנל" מצביע על כך שדווקא אובמה מוביל בפער של שני אחוזים, 47-49.

סקר שלישי, מעלה אפשרות לתיקו.

הנשיא הגיע הערב (א') לפלורידה רומני יגיע לשם מחר. מסקר רויטרס/איפסוס שהתפרסם היום קובע שאין לאיש מביניהם יתרון במדינה עם 46 אחוזי תמיכה לכל אחד.

פלורידה היא המדינה הגדולה ביותר במספר האלקטורים מבין המתנדנדות. אם אובמה ינצח בה, הוא כנראה ייקח את כל הקופה. אך אם לא, הסיכויים צמודים.

סקר של סוכנות הידיעות רויטרס וחברת איפסוס מצביע על מרוץ הדוק מאוד בעוד מדינות מתנדנדות: בקולורדו, שבה תשעה אלקטורים, אובמה ורומני בתיקו 48 אחוזים, בווירג'יניה, שבה 13 אלקטורים, אובמה נהנה מ-47 אחוזי תמיכה, לעומת 46 אחוזים לרומני, ואילו באוהיו, בה 18 אלקטורים, נהנה אובמה מיתרון של ארבעה אחוזים – 48 לעומת 44.

עם זאת, אובמה ממשיך להוביל בכמה מדינות המכריעות, ולכן הסטטיסטיקאי נייט סילבר מניו יורק טיימס, העלה את סיכויי זכייתו של הנשיא ל-85%.

בשל המירוץ הצמוד, הפרשנים טוענים שהניצחון נתון בידי מי שמטה יום הבחירות שלו יפעל טוב יותר. בעניין הזה, העדיפות הארגונית של אובמה עשוייה להביא לו את הנצחון.
אובמה רומני בחירות ארהב פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד