כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הלמ"ס: 45% לא גומרים את החודש

80% עורכים השוואת מחירי מוצרים לפני קנייתם • רק 59 אחוז ידעו לחשב ריבית שנתית • רק לשליש מהישראלים יש קופת גמל • ומי במשפחה קובע את אופן השקעת הכספים?

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

45% מהישראלים מצהירים כי אינם מצליחים לגמור את החודש ו-80% עורכים השוואה של מחירי המוצרים לפני קנייתם. כך עולה מסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

הסקר נערך במחצית הראשונה של השנה, בקרב 1,200 איש.

הפרופיל הפיננסי של הישראלים חושף כי מצד אחד, הישראלים חוסכים יותר, בודקים ומשווים מחירים יותר מבעבר - אך לא בטוח כי החסכונות יספיקו לפנסיה. נוסף על כך, 45% מהישראלים דיווחו על קשיים בכיסוי ההוצאות החודשיות השוטפות כגון חשמל, מים, טלפון ותרופות.

לפי הנתונים, 62% מהישראלים דיווחו שהם חוסכים בהוצאותיהם בשל המצב הכלכלי, ל-57% מהישראלים יש חסכונות ופיקדונות בבנק ורק למחציתם יש קרן פנסיה.

על פי הנתונים, רק לשליש מהישראלים יש קופת גמל, ל-37% יש קרן השתלמות ול-22% בלבד מהישראלים יש ביטוחי מנהלים. עוד עולה כי האמון של הציבור בשוק ההון עדיין נמוך: 14% בלבד מהישראלים הצהירו כי הם משקיעים את כספם במניות.

כמו כן עולה, כי בקיאות הישראלים בפיננסים נמוכה מהממוצע הבינלאומי. כך למשל, רק 59% מהנשאלים ידעו לחשב ריבית שנתית, לעומת 82% בסקר העולמי.

באשר לשאלה מיהו הקובע את אופן השקעת הכספים בבית, 33% מהנשים השיבו כי בן זוגן הוא המחליט לעומת 9% בלבד מהגברים אשר דיווחו כי בת זוגם היא המכריעה.
כסף הלמ''ס סקר השקעות ריבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד