י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שר התחבורה: מכרז על הקווים מב"ב לי-ם

הח"כים גפני ומוזס בשאילתא: "מדוע דין בני ברק, אינו כדין רמת אביב?!". שר התחבורה: "נבצע רה-ארגון. השיבושים בתחבורה בגלל העירייה". קו חדש מהצד הדרומי של ב"ב לי-ם: 422

המונים חוסמים את קו 402. צילום ארכיון: עוזי ברק
המונים חוסמים את קו 402. צילום ארכיון: עוזי ברק

"הזלזול המתמשך בציבור החרדי הוא בלתי נסבל. אם התופעה הזאת של העומס האדיר בקווי התחבורה והפגיעה במאות נוסעים, כפי שהיא קיימת מזה זמן רב בבני ברק והסביבה, הייתה נעשית ברמת אביב, הייתה קמה קול זעקה. מדוע תושבי בני ברק מופלים כל כך הרבה זמן לרעה?!" שאל יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, במליאת הכנסת, את שר התחבורה ישראל כץ, לאור קריסת מערך התחבורה בבני ברק במוצאי-שבת.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס הוסיף בשאילתא משלו: "עיקר השימוש של הציבור החרדי הוא בתחבורה הציבורית. ומכל קווי האוטובוס בארץ, להערכתי קו 402 הוא הקו הרווחי ביותר של 'אגד'. איך יתכן שהמצב הבלתי נסבל הקיים כיום נמשך?"

שר התחבורה הגיב במענה לשאילתות, כי הוא נפגש בשבוע שעבר עם יו"ר ועדת הכספים, והבטיח כי ייעשה שינוי בנושא בקרוב. "המגמה כרגע היא לבצע רה-ארגון בנושא מערך התחבורה הציבורית בבני ברק - גם להוסיף קו מהאזור הדרומי יותר של בני-ברק, קו 422, ובתוך זמן קצר לבחון גם אפשרות להוציא מכרז על הפעלת כל קווי האוטובוס מבני ברק לירושלים, וקווים מרכזיים אחרים. אנחנו בתהליך מואץ של טיפול בנושא".

ובעוד חברת 'אגד' ועיריית בני ברק מחליפות האשמות מי נושא באחריות לשיבושי התנועה בעיר במוצאי שבת, קבע שר התחבורה חד-משמעית: עיריית בני ברק אשמה.

"לגופו של עניין", אמר השר, "מבדיקה ראשונית של האירוע נראה כי השיבושים הקשים שהתרחשו במוצאי השבת בבני ברק נבעו משינוי תשתית שביצעה עיריית בני ברק ברחוב עזרא. בשל השינויים נבצר מהאוטובוסים לבצע עקיפה של האוטובוסים העומדים בתחנות שברחוב, וכך נוצר פקק שמנע איסוף של נוסעים בתחנות אחרות.

"בנוסף, ועקב תלונות נוספות שהגיעו אל משרדי, הנחיתי את אגף התחבורה הציבורית במשרד לבדוק האם היתה היערכות מספקת של מפעילי התחבורה הציבורית. אגף התחבורה הציבורית מכנס ישיבה דחופה עם מפעילי התחבורה הציבורית ועיריית בני ברק על מנת לפתור את הבעיה הקודמת ולמניעת תקלות עתידיות במערכת התחבורה הציבורית בעיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד