י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לקראת סגירה? • עובדי 'ביקור חולים' חסמו כניסת יולדות

עובדי 'ביקור חולים' הציבו משמרת מחאה בכניסה למחלקת היולדות של בית החולים - וחסמו כניסת יולדות חדשות • משרד הבריאות גיבש תוכנית להעברת 13 פגים

פג בביקור חולים. צילום ארכיון: יעקב נחומי
פג בביקור חולים. צילום ארכיון: יעקב נחומי



עובדי בית החולים 'ביקור חולים', שנטשו אתמול (א) את עבודתם, הציבו הבוקר משמרת מחאה בכניסה למחלקת היולדות של בית החולים - וחסמו כניסת יולדות חדשות. בבית החולים מאושפזות עדיין עשרות יולדות.

'ביקור חולים' פועל זה כמה ימים במתכונת מצומצמת, בעקבות המשבר הכלכלי בו הוא שרוי ובשל אי תשלום משכורות לעובדים. לפני עשרה ימים החל בית החולים לעבוד במתכונת שבת. מחלקת היולדות היא האגף היחיד בבית החולים שפעל עד אתמול במתכונת מלאה.

מחלקת היולדות ב'ביקור חולים' נחשבת לאחת העמוסות בישראל, כאשר מידי שנה נקלטו במחלקה כ-6,000 יולדות - אחוזים גבוהים מהן חרדיות. במשרד הבריאות בוחנים את העומסים במחלקות יולדות בבתי חולים אחרים בירושלים, כשבמקביל גובשה תוכנית להעברת 13 פגים המאושפזים ב'ביקור חולים' למחלקות בבתי חולים אחרים.

בית הדין לעבודה בירושלים ידון היום בצהריים בבקשה להוציא צווי מניעה לעובדים השובתים, ולחייבם לשוב לעבודה, זאת על רקע פניית מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, שטען כי המצב בבית החולים מהווה "סכנה ממשית לבריאות המטופלים במוסד".

בבית החולים 'ביקור חולים', שנוסד בירושלים שבין החומות לפני 176 שנים, מועסקים 225 אחיות, 125 אנשי צוות פרא-רפואיים ו-180 עובדי מנהל ומשק החברים בהסתדרות העובדים. כל אלה שובתים שביתה מלאה החל מהבוקר, מאחר שלא קיבלו משכורות. לעומתם, 120 הרופאים העובדים ב'ביקור חולים' אינם שובתים.

בית החולים אינו מצליח להתאושש מהמצב הכלכלי הקשה אליו נקלע, ובמשרד הבריאות שוקלים להעביר הבעלות עליו לאחד מבתי החולים בירושלים - הדסה או שערי צדק.

אחריות לשלום המטופלים

אמש התקיימה ישיבת ועד מנהל ואסיפה כללית של בית החולים. האסיפה החליטה, מתוך אחריות להמשך קיומו של בית החולים ולשלום המטופלים, כי בכפוף להסכמת משרד הבריאות, ימונה נמרוד צח כממלא מקום מנכ"ל לתקופה קצובה, על מנת שיוביל את בית החולים בתקופה זו, עד למציאת פתרון למשבר בכפוף להנחיות משרד הבריאות.

מהנהלת ביקור חולים נמסר: "כחלק מחובתה של האסיפה הכללית ושל הוועד המנהל לפעילות תקינה של בית החולים ושמירה על בריאותם של המטופלים בו, החליטו באסיפה הכללית של בית החולים למנות ממלא מקום מנכ"ל לתקופה קצובה על מנת לנהל את התהליכים הנדרשים בכפוף להוראות משרד הבריאות.

"הנהלה ערה למצוקת העובדים וכואבת את כאבם המוצדק, ותמשיך לעשות ככל יכולתה על מנת לדאוג לפתרון מהיר למשבר".

ביקור חולים בית חולים יולדות אחיות שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד