כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

'העדה': מקורב לגאב"ד הפיץ פשקווילים נגד הראב"ד

מי שחשב ש'מלחמות הקברים' ב'עדה' תמו עם סיום סאגת מתחם גולובנציץ - התבדה • שטח המריבה התורן: מתחם 'קרסו' בבאר שבע • ומי פרסם פשקווילים נגד הראב"ד?

מי הפיץ את הפשקוויל? הראב"ד הגר"מ שטרנבוך
מי הפיץ את הפשקוויל? הראב"ד הגר"מ שטרנבוך



האם בנו של בכיר ב'העדה החרדית' המקורב לגאב"ד, הגרי"ט וייס, הפיץ פשקווילים נגד הראב"ד, הגר"מ שטרנבוך?

אם השאלה מופנית למקורבי הראב"ד ולבכירים נוספים ב'העדה', אזי לכם תשובה חיובית.

כידוע, מתחוללת סערה סביב בניית קריית הממשלה בבאר שבע שנעשית על ידי חברת 'קרסו'.

ב'אגודה למניעת חילולי קברים' פנו בעבר לחברה בטענה כי יש חשש לחילולי קברים בשטח. הם בדקו את השטח ואכן התגלה בבדיקה כי במקום יש קברים. בעקבות כך, שינתה החברה חלק מתוכניות הבנייה, והסכימה לקבל את הוראותיהם של אנשי האגודה, שטענו כי הם כפופים לרבנים.

השינויים שנעשו בתוכנית הבנייה, עלו כסף רב.

מנגד, כמו במקרים רבים אחרים, בארגון המתחרה, 'אתרא קדישא', טענו כי הפיקוח אינו מספיק, וכי במקום עדיין מתבצעים חילולי קברים. הם החלו בהפגנות שהתקיימו בתחילה בבאר שבע ובהמשך בערים נוספות.

הדברים הגיעו לשיא כאשר גדולי ישראל, ובהם הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ לצד הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, חתמו על מכתב תמיכה באנשי החברה שצייתו להוראות הפיקוח של האגודה ושינו את התוכניות.

הגר"מ שטרנבוך פרסם מכתב נפרד ובו תקף בחריפות את 'אתרא קדישא': "החברה התחייבה בכתב שהכל יהא אך ורק בפיקוח רבנים, וכן מעידים גדולי תורה הגאון רבי נסים קרליץ שליט"א והגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א, והחברה כבר הוציאו רבבות שתהא בלי שום חשש כלל, ואין שום מקום למחאות, שהכל נעשה בהשגחה כהנ"ל, ויש לשבח החברה שכן יעשו בס"ד אחרים", לשון הדברים.

טרור בלתי פוסק

בפשקווילים שהופצו בשבוע שעבר הופיעו ציטוטים מתוך מכתבו של הראב"ד ובראשם התנוססו תמונות של עצמות מחוללות באתר הבנייה. כל בר דעת היה יכול להבין שמטרת הפשקוויל היא נגד הגר"מ שטרנבוך.

אלא שמקורבי הראב"ד טוענים: מי שהפיץ את הפשקווילים הוא בנו של בכיר המקורב לגאב"ד. "אין לנו מושג האם אביו ידע על כך ואנחנו מאמינים שלא, אבל מדובר בחציית קו אדום", אומר גורם המקורב לראב"ד.

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון הגיעו נציגי 'אתרא קדישא' לביתו של הגר"נ קרליץ בניסיון לשנות את דעתו בעניין המתחם בבאר שבע. המשלחת הציגה תמונות שצולמו במתחם ובהן לכאורה חילול קברים. לא ברור מה אירע בתוך הבית, אך המשלחת גורשה משם בבושת פנים.

בעקבות כך, הגיעו בליל שבת כמה מפגינים מטעם הארגון להפגין מתחת לביתו של אריה יודקובסקי, אחד מבכירי האגודה למניעת חילולי קברים. גם אמש הגיעו אותם מפגינים. ניידת משטרה שהגיעה למקום, פיזרה את המפגינים בטענה להפגנה בלתי חוקית.
באר שבע קברים קרסו אתרא קדישא האגודה למניעת חילולי קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד