ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

במקום להלוויה: גופת הפעוט נלקחה לנתיחה באבו כביר

תינוק נפטר ממוות בעריסה • לאחר הטהרה, הורתה המשטרה לחברה קדישא: "יש צו לנתח" • ההורים: "לא ידענו שמגיע לנו ייצוג משפטי" • זק"א: "כשמדובר במוות נעלמות הזכויות?"

ניתוח צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
ניתוח צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

אמש נפטר תינוק בן חודש וחצי בבאר יעקב, ככל הנראה ממוות בעריסה. התינוק הובא לבית החולים אסף הרופא ושם הוצא לו רישיון קבורה.

בשעות הצהריים, עם הכנסת הפעוט לרכב להובלת נפטרים לאחר סיום הטהרה, הגיע טלפון בהול לחברה קדישא: "תביאו את הפעוט למשטרת רמלה, יש צו של בית משפט לנתח".

מתברר כי המשטרה לקחה את ההורים לבית המשפט, ובהעדר ייצוג קבע השופט שיש צורך לנתח. אבל את החסר לא נאמר להם, שהם זכאים לייצוג משפטי של עו"ד.

לאחר ששבו מבית המשפט ללא כוחות, הובא לידיעתם כי לא ניצלו את זכותם החוקית לייצוג במהלך הדיון האם בנם הפעוט יובל לנתיחה על אף שהוא כבר אחרי טהרה ותכריכים.

סמוך לשעה 14:30 נלקחה גופת הפעוט מתחנת משטרת רמלה למכון לרפואה משפטית באבו כביר - לנתיחה במקום להלוויה.

רכז המחלקה המשפטית שך זק"א, מיכאל גוטווין, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "כשמדובר בחקירת סיבת מוות, נעלמות הזכויות. הפכנו ממדינת חוק ודמוקרטיה למדינת משטרה".

דוברת מרחב שפלה רפ"ק לאה זוהר, מסרה ל'בחדרי חרדים' כי בתחנת רמלה מתנהלת חקירה בחשד לעבירה בדבר מותו של התינוק ומסיבה זו הגופה הועברה לבדיקה ונתיחה במכון לרפואה משפטית לבדיקת סיבת המוות.
אבו כביר באר יעקב פעוט הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד