י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סופית: תוקם ועדת ערר על קנסות ברכבת הקלה

האגרסיביות של פקחי הרכבת הקלה בחלוקת קנסות, גרמה לקבוצת ח"כים לקדם הצעת חוק שתאפשר לוועדה חיצונית לבטלן • בישיבת פגרה מיוחדת עבר החוק בקריאה שניה ושלישית

הרכבת הקלה. צילום ארכיון: יעקב נחומי
הרכבת הקלה. צילום ארכיון: יעקב נחומי

מליאת הכנסת אישרה פה אחד בישיבת פגרה מיוחדת שהתקיימה היום (ב) את הצעת החוק להקים ועדת ערר לקנסות שמטילה הרכבת הקלה, בקריאה שניה ושלישית.

מדובר בהצעת חוק משותפת לחברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני מיהדות התורה, ודוד רותם ורוברט אילטוב מישראל ביתנו, שהוגשה בעקבות הטלת הקנסות המאסיבית על נוסעי הרכבת הקלה, מבלי יכולת לערער על הקנסות הללו בפני גורם חיצוני אובייקטיבי.

על פי הצעת החוק, תוקם ועדת ערר חיצונית, שתהיה מורכבת משופט בדימוס, איש ציבור ונציג משרד התחבורה.

ח"כ אורי מקלב אמר בדיון במליאת הכנסת, כי הציבור נתקל בהתנהגות קשה ואגרסיבית מצד הפקחים שמינתה חברת סיטיפס, המטילים קנסות גבוהים - ללא כל פרופורציה, ולא ניתנת להם כל אפשרות להגיש ערר בפני גורם חיצוני. "איך אפשר לנהל מערכת קנסות על ציבור בלי מערכת מקבילה של ערר?" תהה מקלב.

מקלב הוסיף וציין כי הצעת חוק זו, תעביר את שיקול הדעת על קבלת הקנס ברכבת הקלה לגורם חיצוני, בדומה לועדות ערר בחברת כביש חוצה ישראל והנתיב המהיר.

כאמור, הצעת החוק עברה פה אחד בקריאה שניה ושלישית. עם זאת, החוק לא יחול על קנסות שניתנו עד למועד כניסתו של החוק לתוקף.

תגובת סיטיפס לא איחרה לבוא.

"כפי הידוע גם לח"כ מקלב לא סיטיפס היא זו שקבעה את גובה החיוב המוגדל ולא את הסיבות למתן החיוב המוגדל כי אם רשויות המדינה. סיטיפס אף הגדילה לעשות והחליטה שלא לקנוס נסיעה עם עגלות ילדים פתוחות בשעות שאינן שעות השיא וזאת למרות גישת המדינה שיש לקנוס במקרה זה.

סיטיפס מפעילה את הפקחים לצורך אכיפת התשלום באופן מושכל ומקצועי ולאור הנחיות המדינה וכך הובהר גם לח"כ מקלב בביקורו במשרדי הרכבת הקלה במהלכו הוא התרשם מהעבודה הרבה שמשקעת בנושא ובשיפור השירות".
סיטיפס רכבת קלה קנס ערר ועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד