י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מאבקים ב 'הפלס': כרמל נוטש המאבק?

מנחם כרמל חדל לפרסם ב'הפלס' מודעות עמוד של 'ברכל' והוריד פרופיל במאבק מול 'דגל התורה' • האם זה בגלל מחלוקת שנתגלעה בינו לבין עורך ' הפלס, נתי גרוסמן?

כרמל. צילום ארכיון: קובי הר צבי
כרמל. צילום ארכיון: קובי הר צבי



בשבועיים האחרונים מנויי עיתון 'הפלס', ביטאון 'הפלג הירושלמי', אינם זוכים לצפות בפרסומת השבועית של רשת המרכולים 'בר כל', שבבעלות מנחם כרמל. בעוד שבחודשים האחרונים פרסמה ברשת עמודים שלמים, הרי שכעת מופיעה רק מודעה של אינצ'ים ספורים בעמוד השער.

גם שמו של מנחם כרמל ירד בשבועות האחרונים מ'חזית המאבק' של אנשי 'הפלס' ומפלגת המדף 'נצח'. כרמל עצמו קיים פגישות, לצד שיחות טלפון, עם גורמים המקורבים לחצרות גדולי ישראל, כדי לבקש ולהתחנן בפניהם לסייע לו לרדת מעץ המחלוקת עליו טיפס - מחלוקת אשר גבתה מרשת המזון ואולמי השמחות שבבעלותו מחיר כבד.

גורם המעורה ב'הפלס' אומר, כי בין הצדדים ב'הפלס' התגלעה מחלוקת - בשלה החליט כרמל על פרישתו החלקית מהמאבק, זאת לאחר שניסה לקדם הצעה, לפיה מקומו כמועמד במקום השלישי ב'דגל התורה' יובטח, בתמורה לסגירת עיתון 'הפלס'. אלא שמעבר לכך שבבית הגראי"ל שטיינמן לא התייחסו לניסיונות הכושלים ליצור משא ומתן, קמה לכרמל אופוזיציה מצד עורך 'הפלס', נתי גרוסמן, שחשש לאבד גם את משרתו החדשה, לאחר שהודח לפני חצי שנה מעריכת 'יתד נאמן'.

במקביל, נמשך מסע הפרסום המסולף ב'הפלס': מודעה של חברת 'סטרילי טבע', המייצרת נוזל לשטיפה וניקוי מחרקים, שפורסמה בעיתון, לא הועברה על-ידי החברה. משה לוגסי - מראשי החברה (ואביו של אלעד לוגסי - מנכ"ל החברה).




"יש אותנו בכל רשתות השיווק, ב'מגה', ב'יש', ב'בר כל', ב'שפע' וכו'", הוא אומר. "הוא (-מנחם כרמל) יוזם פרסומים מעצמו לרשת שלו בר כל, אז יכול להיות שהוא לקח את המודעה שלנו מעצמו ושם את זה ב'הפלס', בלי לשאול אותי. אנחנו לא מפרסמים בעיתונים שלו, וגם לא ידעתי שיש איזהו ניגוד אינטרסים או סכסוך, אנחנו רחוקים מהנושא הזה. אנחנו עושים את העבודה שלנו לייצד סטרילי, לזכות את האחרים לאכול פרות וירקות בנקיות".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר לוגסי, כי אין לו שום מושג מי פרסם את המודעה, וכי החברה שלו לא פרסמה ב'הפלס'. "מדובר במודעה שחולקה בסניפים, ואין לי מושג מי העביר אותה לעיתון, אני מתכוון לבדוק עם הרב כרמל מה בדיוק קרה שם".

עם זאת, אין בדברים כל הוכחה להמשך מעורבות של כרמל ב'הפלס', מכיוון שהמודעה הופיעה בעיתון לראשונה כבר בערב חג הסוכות, טרם החל המאבק הפנימי בין אנשי 'הפלג הירושלמי'.

מנחם כרמל הגיב לפניית 'בחדרי חרדים': "אני עסוק בסוגיות הדף היומי במסכת שבת, אין לי עסקים עם פוליטיקה".

הפנינו את השאלות הבאות לנתי גרוסמן:

• האם נכון שישנה מתיחות בינך לבין מנחם כרמל, על בסיס הסכמה של כרמל להגיע לפשרה עם בית הגראי"ל שטיינמן לסגור את 'הפלס' ולקבל מקום ברשימת דגל התורה? והאם בשל מתיחות זו צומצמו הפרסומות של רשת בר כל בעיתון?

מטעם גרוסמן השיבו: "הוא אישית לא מגיב לתקשורת. אמר לי, שהכל שקרים".

המודעה המזויפת:





כרמל בר כל נתי גרוסמן הפלס פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד