כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מנכ"ל 'אפריקה תעשיות': "מעבר הצבא לנגב עשוי להיות כישלון"

אבי מוטולה, מנכ"ל 'אפריקה תעשיות', האשים את משרדי הממשלה שאינם עושים די - לדבריו - לחולל מהפך כלכלי בנגב ולעודד השקעות של חברות באזור

אבי מוטולה. צילום ארכיון
אבי מוטולה. צילום ארכיון

"המעבר של הצבא לנגב יכול להיות הכישלון הכי גדול. ללא מחשבה עסקית עמוקה של הממשלה לקובעי המדיניות השונים תיבנה 'עיר שינה', עיר בה העובדים יבואו לעבודה בבוקר ויחזרו לביתם ללון, זאת מבלי שהזדמנות הצמיחה שמספקת בניית עיר הבהדי"ם תיצור תעסוקה ופריחה וחינוך עבור תושבי העיר ירוחם והסביבה". כך אמר היום אבי מוטולה, מנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות, בוועידת NegeVision 2012 - הועידה הכלכלית של הנגב, שהתקיימה היום בעיר ירוחם.

מוטולה, שייצג את התעשיינים המשקיעים בדרום, האשים את משרדי הממשלה כי לא מתקיים כל דיון משותף בין הממשלה למגזר העסקי שיכול לחולל מהפך של ממש בנגב. כדוגמא הביא מוטולה את העשייה של אפריקה ישראל באזור הדרום, כאשר הקבוצה משקיעה באמצעות קבוצת נגב 200 מיליון שקל בפיתוח עסקי של מפעל תעשייה חדש בירוחם, התורם להעסקתם של מאות עובדים, ועוד כ-250 עובדים בדואים מהפזורה, וזאת ללא בקשת עזרה וסיוע מהגורמים הממשלתיים. אולם למרות זאת אומר מוטולה, "אנו מוצאים את עצמנו נלחמים ב'טחנות רוח'".

מוטולה, שאירח את הועדה, תהה להיכן נעלמו כל אותם קובעי המדיניות ונציגי הממשלה שפתחו את הועידה, אולם לא נותרו לשמוע את התעשיינים: "צר לי לומר מעל הבמה זו כי אין אף אחד בממשל הארצי שמנהל דו שיח עם המגזר העסקי הפועל באזור, על מנת להקשיב לבעיותינו מתוך רצון לפתור אותן ולגרום לתעשייה הישראלית הפועלת בנגב לפרוח".

בדבריו הטיל מוטולה ספק האם יש סיכוי לחברות עסקיות לפעול ולהתקיים באזור, אם הממשלה מצידה לא תדאג שבהקמת עיר הבהדי"ם ייעשה שימוש אך ורק בתוצרת העסקית של החברות הפועלות באזור במטרה להביא לשגשוג ופריחה כלכלית וחברתית.

"כל בקשתי מעל במה זו כי שיתקיים דו שיח אמיתי בין הממשלה, השלטון המקומי והמגזר העסקי על מנת שנוכל לבנות תכנית שתיתן מענה לכל הצרכים ונתקדם קדימה למען רווחה ושגשוג אזורי. ויתרה מזאת, למען כך שחברות עסקיות לא יצטרכו להעתיק את פעילותן מחוץ לגבולות מדינת ישראל".
אבי מוטולה אפריקה ישראל נגב האשמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד