י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

סקר TNS טלסקר: עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים

זהו החודש השני ברציפות בו נרשם עלייה במדד אמון הצרכנים. שיפור ניכר בתפיסת המצב הכלכלי השוטף וירידה קלה במדד הציפיות. בנק הפועלים השלים גיוס הון בהיקף 1.6 מיליארד שקל

סקר  TNS טלסקר: עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים
כספומט בנק הפועלים צילום: באדיבות המצלם



מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש מאי ב-2.7 נקודות לרמה של 118.13. המדד למצב השוטף רשם עלייה של 9.2 נקודות ואילו מדד הציפיות רשם ירידה של 1.7 נקודות. באווירת הקניות, שאלה שאינה משתקללת במדד, לא נרשם שינוי.

לפי כלכלני בנק הפועלים, בחודשים האחרונים ניכרת מגמה חיובית בסקרי אמון הצרכנים בעולם ובישראל. הנתונים על הפעילות הכלכלית ובפרט מצב שוק העבודה עדיין מצביעים על מיתון, אם כי מתרבות ההערכות שאנו לקראת התייצבות. הסקרים השונים, כמו גם המגמה החיובית בשווקים הפיננסיים, מבטאים הערכות אלו. יחד עם זאת, אנו מעריכים כי הפגיעה בכוח הקנייה של הציבור, הנובעת מעליית האבטלה ושחיקת השכר, יביאו לכך שהתאוששות הצריכה הפרטית בישראל תהיה איטית.

המדד למצב השוטף איבד מתחילת שנת 2008 כ-38% מערכו, בעוד שמדד הציפיות היה יציב בקירוב. יש לציין שבשנים הקודמות, שאופיינו בצמיחה גבוהה, המדד השוטף עלה באופן חד לעומת מדד הציפיות, כלומר התנודתיות במדד השוטף היא גבוהה יותר והוא מושפע יותר ממחזורי העסקים מאשר מדד הציפיות, התנהגות שנראית סבירה ונצפית גם במדדי אמון אחרים בעולם.

הצלחה גדולה להנפקה שביצע בנק הפועלים

בנק הפועלים השלים היום בהצלחה רבה גיוס הון בהיקף של 1.6 מיליארד שקל, בעקבות ביצוע מכרז לציבור, שבו גויסו 300 מיליון שקל. בשבוע שעבר גייס הבנק 1.3 מיליארד שקל ממשקיעים מוסדיים, במסגרת מהלך כולל שבו הנפיק הבנק באמצעות חברת בת שבבעלותו המלאה, שתי סדרות של כתבי התחייבות נדחים. היקף הביקושים בשני שלבי המכרז היה למעלה מ-2.6 מיליארד שקל.

בנק הפועלים הנפיק, כאמור, שתי סדרות של כתבי התחייבות נדחים:
• סדרה שקלית בריבית משתנה לתקופה של למעלה מ-8 שנים (מח"מ כ-7 שנים). הריבית שנקבעה הינה מק"מ לשנה בתוספת 2.3% (1.95% מעל תשואת האג"ח הממשלתי המקביל), בסכום של כ-965 מיליון שקל.

• סדרה צמודה למדד ונושאת ריבית קבועה לתקופה ממוצעת של 6 שנים (מח"מ של כ- 5.3 שנים). הריבית שנקבעה – 4.3% לשנה (2.05% מעל תשואת האג"ח הממשלתי המקביל), בסכום של כ-635 מיליון שקל.

מתחילת השנה גייס בנק הפועלים, בארץ ובחו"ל, ממשקיעים מוסדיים ומהציבור הרחב, סכום של כ-2.5 מיליארד שקל. בבנק רואים בתוצאות הגיוס הנוכחי הצלחה רבה, הן לאור הביקושים הגדולים שנרשמו במכרז והן לאור הריביות שנקבעו. ההנפקה נוהלה ע"י פועלים אי.בי.אי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד