כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הפסיקו את 'הדרת החרדים' ממקומות עבודה

בטור נוקב זועק ח"כ ישראל אייכלר את זקתם של המוני החרדים המנושלים ממקומות עבודה, הן במגזר הציבורי והן בזה הפרטי • ולו תהיה כהנת כפוהדקית

ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן



אני מאוד שמח שהאוצר דואג להשקעות הון במדינת ישראל, כדי להביא פרנסה לאנשים. אבל במשך ארבע השנים האחרונות האוצר והממשלה עשו הכול כדי שלאנשים שאינם מאנשי שלומם, לא תהיה פרנסה. האוצר והנציבות בנו מערכת תקנות ומגבלות של תנאי סף בכל משרה, במגזר הציבורי. גם המגזר הפרטי העתיק אותם כמו הרבה בנקים וקופות-חולים. גם במגזר הפרטי יש 'הדרת חרדים' מעבודה. כך נוצר מצב ש-85% מן המגזר הפרטי ו-100% מהמגזר הציבורי הדירו חרדים – מפרנסה, מכלכלה, ממשרה.

גם אלה שכן באו עם תעודות של לימודים האקדמאים – שאינם קשורים בכלל לתפקיד – גם הם, ברגע שהם מגיעים עם הזקן והפאות אל משרד האוצר ושלוחותיו, נדחו. אני מדבר על עדויות של אנשים שהגיעו ועמדו בכל התנאים ואמרו להם: נכון אתם מוכשרים ומדופלמים, אבל אתם לא מתאימים לנו. האווירה פה לא מתאימה לכם.

זו רק דוגמה אחת על 'הדרת חרדים' שחייבים להיאבק נגדה.

אנחנו יוצאים עכשיו לבחירות, אני לא יודע מה יהיו התוצאות. אבל אנו מקוים שיבוא שינוי לפחות בעניין הדרת חרדים מתעסוקה. כל אדם רשאי להתפרנס גם אם אין לו תארים אקדמאים. כל משרה שאיננה דורשת התמחות ספציפית במקצוע מסוים, לא ידרשו ממנו תנאי סף של דברים אחרים.

זו המהפכה החברתית האמיתית שצריך. זה ייתן פרנסה לא רק לחרדים, גם להרבה אנשים אחרים שלא יכולים לעמוד בתארים האלה: או שלהורים שלהם אין כסף לממן את התארים האלה, או שהם לא עומדים במבחנים. אני יודע שהסוחרים הגדולים ביותר והתעשיינים הגדולים ביותר, הם לא היו האנשים של הפרופסורה והאקדמיה. העובדים המסורים ביותר, הם חסרי תעודות אקדמאיות.

שני דברים צריכים לקרות במהפכה הזאת, אחרי הבחירות: אל"ף, לאפשר לכל אדם להתפרנס בכבוד, באופן שלא יצוצו תנאי סף מגבילים, שאינם קשורים לכשירות למקצוע. דבר שני, להכיר בלימודים תורניים במדינה היהודית כלימודים אקדמיים. ולא תהא כהנת כפונדקית.

הדברים נאמרו בדיון בכנסת על חוק השקעות הון

תעסוקה ישראל איכלר חרדים הדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד