י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יריות מהצד הסורי פגעו בג'יפ של מג"ד בגולני

רכבו של מג"ד בחטיבת גולני נפגע מכדור שנורה מעברו הסורי של הגבול בגולן • לא ברור אם מדובר בירי מכוון או כדור תועה • בקרבת הגבול מתנהלים קרבות בין צבא סוריה למורדים

רמת הגולן. צילום: ארכיון
רמת הגולן. צילום: ארכיון

רכב צבאי בו נסע מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני נפגע הערב (ב), מירי שנורה משטח סוריה. איש לא נפגע. לרכב נגרם נזק קל. מצה"ל נמסר כי נסיבות המקרה נבדקות.

לא ברור האם הירי כוון לעבר ישראל, או שמדובר בכדור טועה מאזור הכפר ביר עג'ם, שם מתנהלים קרבות בין צבא סוריה לכוחות המורדים.

שלשום, (שבת) 3 טנקים סוריים נכנסו לשטח המפורז בגולן ולקחו חלק בלחימה נגד כוחות המורדים. בעקבות כניסתם, הועלתה רמת הכוננות בפיקוד צפון.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ערך אתמול (ראשון) סיור ברמת הגולן, יחד עם מפקדי אוגדה 36, האחראים בין השאר גם על גזרת הגבול עם סוריה.

"זהו עניין סורי שעלול להפוך לעניין שלנו", אמר הרמטכ"ל לכוחות בשטח והנחה על כוננות דרוכה להגנה על הרמה ולמניעת כל זליגה לשטחנו.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, התלווה לסיור עם הרמטכ"ל וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מעבר לגבול קולות ירי טנקים ונשק קל, אשר דורכים את מפקדי אוגדה 36 המוכנים לכל רגע בו האש תשנה כיוון ותופנה כלפינו. חלקם מספרים על קריאות אללה אכבר הנשמעות מן העבר הסורי בחלק ממוצבי הגזרה ואני רואה בעיניי חיילים ומורדים סורים".
סוריה גולן מרד גולני ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד