כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"נפגעת מהתעללות? הכעס לא יעזור. זיכרי, הכל לטובה"

תשובה שכתב רביד נגר, מדריך הורים וילדים פופולארי, הדהימה לא רק את השואלת, אלא הפכה לשיחת היום ברשת ובכלי התקשורת • נגר ל'בחדרי חרדים': "דבריי הוצאו מהקשרם"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

"נפגעת מהתעללות? כועסת על הקב"ה? הפוגע יבוא על עונשו, אך מה יועיל הכעס, הרי הכל לטובה, גם אם קשה להבין את זה". הדברים הללו שכתב רביד נגר במענה לאישה שנפגעה, עוררו סערה בתקשורת. "ה' נותן לנו זכות לסבול כאן בעולם הזה ועל ידי כך הוא מציל אותנו ממאות שנות סבל בעליונים", הוסיף נגר בתשובתו המורחבת.

נגר, בשנות ה-30 לחייו, נולד וגדל ברחובות. הוא מגיע מבית דתי, למד בישיבה תיכונית ולאחר מכן המשיך בישיבת הסדר. הוא סיים תואר ראשון בחינוך והחל לעסוק בהוראה.

בין יתר עיסוקיו הוא מדריך הורים וילדים במסגרת החינוך הלא פורמאלי.

הוא לא פסיכולוג, מאבחן או רב, אבל הוא כובש את בני הנוער ואת הדור הצעיר בדרכו הייחודית בשיעוריו. הוא מדבר עם בני נוער בשפה עממית שהם אוהבים לשמוע. את הקשר עמו יוצרים באמצעות אתר האינטרנט האישי שברשותו או דרך הרשתות החברתית.

ברשת המקוונת, ענה נגר לאותה אישה שהופתעה לקבל את התשובה. השואלת, אישה שלא הזדהה בשמה, סיפרה כי בילדותה היא נפגעה מספר פעמים. "הייתי ילדה קטנה ואני לא מבינה איך ה' יכול היה לעשות לי כזה דבר. רב אמר לי שזה התיקון שלי. אני כועסת על ה'. לפגוע בילדה קטנה זה תיקון? למה זה קורה לי?", כתבה לרב באתר 'רבנים.נט'.

על כך ענה לה נגר: "ה' אוהב להתעלל בילדים? אני בטוח שלא. העולם הזה הוא עולם התיקון, עולם שבו אנחנו מתקנים את החטאים שלנו בגלגולים קודמים. מי יודע מה היית בגלגול קודם? ה' נותן לנו זכות לסבול כאן בעולם הזה ועל ידי כך הוא מציל אותנו ממאות שנות סבל בעליונים".

נגר הסביר לאשה כי עלינו להודות לקב"ה על הרע כשם שאנחנו מודים על הטובה.

בסיום תשובתו, הוסיף נגר: "גם אם נפגעת, זה שפגע בך ישלם את המחיר בבחינת מגלגלים חובה על ידי חייב, אל תדאגי".

אחרי שדבריו עוררו סערה במספר כלי תקשורת, הודה נגר כי אולי לא היה צריך לכתוב את הדברים בצורה כזו, והסביר שרצונו היה לעזור לאותה אישה.

נגר מספר ל'בחדרי חרדים', כי דמע כשקרא את שאלתה של האשה לראשונה, עוד טרם התיישב לכתוב את תשובתו. והיה מזועזע מהצורה שבה הדברים הוצגו בתקשורת, שלקחו את הטפל והפכו לעיקר מבלי לרדת למשמעות הדברים באופן מעמיק כראוי וכנדרש.

"עיקר התשובה הייתה שכולנו נבין שכל מה שה' עושה זה לטובה", מסיים נגר. ומבקש מהקוראים שלא לשפוט את דבריו באופן רדוד אלא לקרוא את התשובה במלואה באתר 'אור לנוער'.

קישורים:
השאלה והתשובה באתר 'אור לנוער'
תגובת רביד נגר
רביד נגר אישה אינטרנט נוער פגיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד