י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרויקט חיזוק מבני דיור ציבורי - יצא לדרך

התוכנית לחיזוק מבני דיור ציבורי יצאה לדרך, בהיקף של 90 מיליון שקל, ובמימון משותף של משרד השיכון, משרד האוצר והמשרד לפיתוח הנגב והגליל

מבנים הרוסים ברעידת אדמה. צילום ארכיון
מבנים הרוסים ברעידת אדמה. צילום ארכיון



תכניתם של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ומנכ"ל המשרד מרדכי מרדכי בתחילת 2011 לטובת חיזוק מבני דיור ציבורי בפריפריה - יצאה לדרך.

במשרד הבינוי והשיכון רתמו את משרד האוצר והמשרד לפיתוח הנגב והגליל, וגייסו משאבים לטובת מטרה חשובה זו - של חיזוק המבנים בפני התרחשות של רעידת אדמה. מדובר במבנים של דיור ציבורי אשר אינם מותאמים לעמוד כנגד רעידת אדמה, וממוקמים באזורי פריפריה בעלי רגישות סיסמית גבוהה – בערים קרית שמונה, חצור הגלילית, בית שאן וטבריה.

הפרויקט הוא בהיקף תקציבי של 90 מיליון שקל במשך 3 שנים, במימון משותף של משרד הבינוי והשיכון, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד האוצר. בהסכם שנחתם בין המשרדים נקבע כי כל אחד מן המשרדים יקצה סכום של 10 מיליון שקל כל שנה (סה"כ 30 מיליון שקל בשנה, 90 מיליון שקל בשלוש שנים).

בחלק מהמבנים נבחרו כבר - באמצעות מכרז - הקבלנים שיבצעו את החיזוק, והעבודות יחלו כבר בחודש הבא. מבנים רבים נוספים נמצאים בשלבים שונים ומתקדמים של מכרזים או קבלת היתרי בנייה.

המהלך נותן מענה לאזורים בהם אין כדאיות כלכלית לתמ"א 38 – התכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. בנוסף לחיזוק, יבוצע גם שיפוץ לשיפור המראה החיצוני של המבנה בעלות של כ-200,000 שקל למבנה (שיפוץ של 10,500 שקל בממוצע לדירה). השיפוץ יכלול בין השאר את מעטפת הבניין, שיפוץ חדר מדרגות - כולל סיוד, חידוש צבע מעקות, צביעת פרטי נגרות, מסגרות חוץ וכדו'.

במסגרת התכנית תנהל חברת עמידר חיזוק של כ-60 מבנים המאוכלסים ברובם בדיירי השיכון הציבורי בקרית שמונה, טבריה, בית שאן וחצור הגלילית. הפתרון לחיזוק המבנים במימון המדינה לא היה מתבצע לולא אומץ הרעיון שהוצע במשרד הבינוי והשיכון לתקצוב משותף של המבצע. מבנים אלה כוללים כ-1,250 דירות ישנות שיזכו לפתרון ממשי בפני רעידות האדמה ללא הוצאה כספית מצדם של דייריהן.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מסר: "חיזוק מבנים בפריפריה בפני רעידות אדמה היא משימה לאומית אשר לא תתבצע אם המדינה לא תירתם לכך. חשוב מכך, הפרויקט עוזר לדיירי הדיור הציבורי לשפר את איכות חייהם ולא רק את ביטחונם. אנחנו לא רק מחזקים את המבנים, אלא גם מחדשים ומשפצים אותם לרווחת התושבים בפריפריה, המתגוררים בדירות שנבנו בשנות ה-50 וה-60. אני שמח כי הצלחנו יחד עם משרדים נוספים להוציא לדרך מהלך שייתן פתרון וביטחון לאלפי אנשים שגרים במבני הדיור הציבורי במקומות בהם הסיכון הגדול ביותר לפגיעה בשל רעידת אדמה".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון מרדכי מרדכי הוסיף: "מדובר בפיילוט בהיקף של 90 מיליון שקל שמאפשר לצאת לדרך ולבצע חיזור מבנים בארבע ערים באזורים הרגישים ביותר. עם זאת, מובן שאין בכך כדי לפתור את היקף הבעיה העצום של חיזוק מבנים בפריפריה. לאחר השלמת פרויקט זה הממשלה תצטרך להסיק מסקנות מתוצאותיו ולמצוא פתרון מקיף וכולל למבנים הישנים בפריפריה".
רעידות אדמה משרד הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מרדכי מרדכי חברת עמידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד