ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

רוכשי הכרטיסים של 'שובו' עדיין ממתינים לכספם

חודשיים מאז קרס מבצע סבסוד הכרטיסים לאומן של 'שובו בנים', מתלוננים הרוכשים: "הכסף לא הושב, מעדיפים את בני הקהילה" • ב'שובו' מכחישים: "עושים את המירב"

רוכשי הכרטיסים של 'שובו' עדיין ממתינים לכספם

יותר מחודשיים חלפו מאז קרס מבצע הכרטיסים המוזלים לטיסה לאומן לקראת ראש השנה, שיזמה קהילת 'שובו בנים' בחסידות ברסלב. מבירור שערך 'בחדרי חרדים' מתברר: רבים מרוכשי הכרטיסים - ששילמו עבורם מאות דולרים - טרם קיבלו את כספם חזרה, זאת למרות שבימים האחרונים החל בהשבת הכסף, אך עד עתה דומה שהחלוקה נעשית רק בתוך הקהילה.

קצת רקע: המבצע המדובר נפתח בחג החנוכה אשתקד, אז החלה מכירה מוקדמת ראשונה של כרטיסים - בהצלחה גדולה, במכירה זו נרשמו 7500 בני אדם, כשמחירו של כרטיס למבוגר עלה 300 דולר, ומחירו של כרטיס לילד עלה 200 דולר. הסבסוד לכל כרטיס היה בין 400 ל-500 דולר, והסבסוד הנדרש היה בסדר גודל של כ-4 מיליון דולר.

חודשיים לפני ראש השנה נפתח מבצע נוסף: בהרשמה המוקדמת נמכרו 1700 כרטיסים בעלות של 500 דולר, ללא הבדל בין מבוגר לילד. מחיר הסבסוד לכל הכרטיס היה 200 דולר, ובסיכום הוצרך סבסוד של כמעט 400 אלף דולר.

ימים ספורים לפני ראש השנה, בו שוהים אלפים בסמוך לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן, הודיעה חברת 'נחלי איתנים' הפועלת מטעם הקהילה, כי מבצע סבסוד הכרטיסים לאומן - קרס. 9,000 נוסעים נותרו ללא כרטיסים, בעוד הכספים ששילמו נעלמו.

מבירור שערכנו עולה, כי פחות מ-50 אחוז מרוכשי הכרטיסים קיבלו את כספם חזרה, זאת חרף הבטחותיהם של ראשי הקהילה לסדר את העניין בהקדם. מתלונות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מכמה רוכשים שאינם נמנים על בני הקהילה, נחשף כי בימים האחרונים מתבצעת חלוקה סודית בבתי אונגרין בירושלים. "החלוקה שם נעשית בצורה כזו שמחזירים כספים רק לבני הקהילה תוך שמירה על סודיות מוחלטת", אומר אחד הקונים.

"כבר יותר מחודשיים עברו מאז קרס המבצע, הבטיחו להחזיר את הכספים ולא החזירו", הוא זועם.

עם זאת, גורם בתוך הקהילה טוען ל'בחדרי חרדים' שהמציאות שונה לגמרי: "נעשים מאמצים רבים לאורך כל התקופה האחרונה לגייס כסף כדי להחזיר את מלוא סכום הקרן כפי שהובטח", הוא אומר.

"בתקופה האחרונה הוחלט להוציא לפועל מבצע להחזרת כספים שחוזרים לקהילה". הגורם מדגיש כי הסיבה שהחלוקה הזו לא מפורסמת ברבים היא, "לא מדובר בסכום כספי גדול ולכן אנחנו מבצעים את החלוקה באופן של רשימות מסודרות".

בני מחלב, דובר קהילת 'שובו בנים' מסר בתגובה: "חלק מהטענות שמועלות בכתבה אינן נכונות. נעשים מאמצים כדי להחזיר את הכספים בהקדם לכל הרוכשים, ללא השתייכות לקהילה כזו או אחרת. החלוקה נעשית על פי רשימה שמית".
שובו בנים כרטיסים קהילה מבצע החזרת כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד