י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אלפים ישתתפו בועידת ענק של 'דרשו' בארה"ב

גדולי התורה וראשי הישיבות מכל רחבי ארה"ב ייטלו חלק במעמד התורני המיוחד של 'דרשו' בארה"ב • אורח הכבוד: ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי שהגיע במיוחד

אלפים ישתתפו בועידת ענק של 'דרשו' בארה"ב

אלפי אברכים ובני תורה מכל רחבי ארה"ב וקנדה ישתתפו במוצאי השבת הקרובה בוועידה הראשונה - 'הקונוונשן' ההיסטורי של הארגון העולמי להפצת תורה 'דרשו' בארה"ב. הועידה, שתחל בניו יורק בשבת הקרובה, ובה ישתתפו מאות נבחני 'דרשו' לשבת גיבוש רוחנית גדושה בשיעורי תורה ובשיחות חיזוק - תסתיים במלווה מלכה מרכזי בו ישתתפו כאמור אלפים רבים.

הועידה הראשונה של 'דרשו' תאגד את כלל משתתפי תכניות הלימוד והמבחנים של הארגון מכל רחבי ארצות הברית וקנדה, כאשר המטרה העיקרית היא לציין את הישגיהם של אלפי המשתתפים בתוכניות השינון והחזרה של "דרשו". משתתפי ה'קונוונשן' מצפים למעמד קידוש ד' וכבוד התורה שלא נראה כדוגמתו בארה"ב בשנים האחרונות, כאשר גדולי התורה של ארה"ב, בכירי ונבחרי עולם התורה – נבחני מסלולי 'דרשו' השונים בגמרא ובהלכה, יתכנסו יחדיו לראשונה לשבת המרוממת בניו יורק, ולאחר מכן בכינוס עולם התורה במוצש"ק חיי שרה.

בקונוונשן הראשון שיזם הארגון העולמי להפצת תורה "דרשו" המאגד את לומדי התורה מכל העדות והחוגים ובכל רחבי תבל, תוך שהארגון הפך לתנועה כלל עולמית של מבקשי החיזוק בלימוד התורה, ישתתפו גדולי התורה מארה"ב, ראשי ישיבות, דיינים ורבנים מכל קצות הקשת התורנית של ארה"ב, אשר ייטלו חלק בועידה באחדות מופלאה. במהלך השבוע נחתה בארה״ב משלחת מיוחדת אשר יצאה מהארץ בראשותו של ראש ישיבת פוניבז׳ וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי אשר הואיל להיות אורח הכבוד בועידה הראשונה וההיסטורית של 'דרשו'.

במהלך כינוס עולם התורה יוקירו גדולי התורה ומשתתפי הכינוס את הישגיהם של של נבחני 'דרשו׳ בארה"ב, אשר מתוכם מאות רבות מסיימי ש"ס במחזור הלימוד האחרון, משתתפי 'קנין הלכה׳ ו'הדף היומי בהלכה׳ מרחבי אמריקה כולה. במוצאי שבת, יישאו גדולי התורה דברי חיזוק בפני אלפי המשתתפים בכינוס עולם התורה שיתקיים באולם המרכזי שבניו יורק.

במרכז כינוס עולם התורה במלווה מלכה, יעמדו שלושת סיומי ׳דרשו׳ אשר יתקיימו ברוב עם, סיום הש"ס של נבחני ׳דרשו׳ מרחבי היבשת האמריקאית, סיום חלק ד' מהמשנה ברורה ותחילת לימוד חלק ה' במסגרת תכנית ׳הדף היומי בהלכה׳ וסיום תכנית ׳קנין הלכה׳ ללומדי ארה״ב וקנדה. במצגת מיוחדת שתוקרן, יוכלו משתתפי המעמד לחוש את רגעי ההוד שהיו בסיום הש"ס העולמי של ׳דרשו׳ ביד אליהו שנערך בקיץ האחרון בהשתתפות גדולי התורה.

הועידה תתמקד כולה בהוקרה והערכה ללומדי התורה, לכבד ולייקר את לומדיה ואת העמלים והיגעים בה במסגרת תכניות הלימוד של ׳דרשו' ולחזקם להמשיך בלימודם ודבקותם במבחנים ובמסלולי הלימוד והחיזוק. יהודיה התורניים של ניו יורק מציינים כי עצם קיומו של הקונוונשן של 'דרשו' וכינוס עולם התורה שיכה גלים בקרב יהודי ארה"ב כולה, במוצאי שבת קודש, הינו ללא ספק אירוע מכונן בתנועה העולמית של ׳דרשו׳ בכל רחבי תבל ונקודת ציון נוספת בהתפתחותה התורנית של יהדות ארה"ב.

"לאחר סיומי הש"ס העצומים שהתקיימו בארץ ובכל העולם, וכעת בקונוונשן הראשון, מוכח מעל לכל ספק כי 'דרשו' מאחדת ומאגדת את כלל לומדי התורה מכל רחבי תבל, מכל יבשת ומכל ארץ ללא הבדלים כלל. הכול מאוחדים בלימוד התורה".







דירשו סיום לומדים אברכים ועידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד