כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הודח חייל הנח"ל החרדי שסירב פקודה

הודח חייל הנח"ל החרדי פיני שנדורפי, שסירב פקודה בעת פעילות פינוי מבנים סמוך ליצהר • אמו: "הוא לא פוחד מכלא, אבל להיות ג'ובניק זה העונש הכי קשה"

חיילי נחל חרדי
חיילי נחל חרדי

הודח היום (ג), חייל הנח"ל החרדי שסירב פקודה.

בשבוע שעבר ביום חמישי, גדוד הנח"ל החרדי נשלח לאזור מגרון, בהם החייל פיני שנדורפי. במהלך השמירה, במקום התברר לפיני כי הוא וחבריו מחליפים שוטרי מג"ב שנסעו להשתתף בפינוי מבני קבע במאחז "הגבעה הסרוגה" הסמוך ליצהר.

שנדורפי, בנו של הרב יגאל שנדורפי מהישוב נחליאל, אמר למפקדו כי התחנך בבית שלא להשתתף גם במעגל ה-1000 של פעילות נגד יהודים, הסיר את הנשק והאפוד ועזב את המקום.

החייל הועמד היום לדין משמעתי, והודח מתפקיד לחימה.

אמו של פיני שנדורפי, רונית, אמרה בשיחה לערוץ 7 כי מבחינתו מדובר בעונש קשה, "הוא לא פוחד מכלא, אבל הוא כן רצה להישאר בקרבי, הם רוצים להעביר אותו כדי להיות ג'ובניק מבחינתו זה העונש הכי קשה".

שנדורפי טוענת שעבור בנה, לסייע לפינוי זה דבר קשה מנשוא: "הוא לא מסוגל להשתתף בזה בשום צורה, הוא יודע מה זה פינויים, היו לנו פינויים כאן בבית הכנסת ליד נחליאל, זה קשה לו".

היא מקווה שגזר הדין ישתנה, "יש לו היום שיחת מג"ד והוא מקווה בכל ליבו להישאר בקרבי אנחנו מחזקים את ידיו דיברנו איתו כמה פעמים והוא רוצה להישאר".

מדובר צה"ל נמסר כי "החייל המדובר הודח מתפקיד לחימה. יש להדגיש כי בצה"ל מגנים סירוב פקודה ופועלים בחומרה כלפי כל חריגה מפקודות הצבא".
פיני שנדורפי נחל חרדי פינוי יישוב יצהר צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד