ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרשת הולילנד: השופט נחלץ להגנת אורי לופוליאנסקי

אורי לופוליאנסקי בדרך לזיכוי? • "מאיפה הוא היה צריך להבין שאתה תורם לו כדי לקדם עניינים בעירייה?" הקשה השופט • "למה שיזהה שיש לך מחשבות זדוניות?"

לופוליאנסקי. צילום: פלאש 90
לופוליאנסקי. צילום: פלאש 90

פרשת הולילנד הולכת ומסתעפת: דומה כי בכל יום מתפוצץ בבית המשפט עוד בלון נפוח במעגל הסיפורים של עד המדינה ש. ד. ומתגלית האמת על עוד ועוד חשודים שהוכפשו, למרות שפעלו כחוק.

אחד הנפגעים מההכפשות הוא נשיא ומייסד 'יד שרה', הרב אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, שהשבוע הוכח שוב כי פעל באופן מוסרי.

האחראית על גיוס התרומות ב'יד שרה', שושנה שרעבי, אמרה בעדותה למשטרה כי כל פניותיה לעד המדינה ש.ד. וליזם הלל צ'רני היו מיוזמתה, ומעולם לא בהפנייתו של לופוליאנסקי. "לא עדכנתי אותו באופן אישי על שום תרומה", אמרה.

בחקירה הנגדית של עד המדינה, הפנה השופט רוזן שאלה מהדהדת לעד המדינה: "מאיפה לופוליאנסקי היה צריך להבין שאתה תורם לו כדי לקדם עניינים בעירייה? הרי הוא מתרים המון אנשים, אף אחד לא חולק על כך ש'יד שרה' הוא מוסד נכבד מאד שתרומתו רבה, למה הוא צריך להבין שלך יש מחשבות כאלה זדוניות?"

השופט דחה מכל וכל את תשובתו המתפתלת של עד המדינה, אולם אפילו הוא עצמו לא יכול היה שלא לשבח את התנהלותו השקופה והמוסרית של הרב לופוליאנסקי.

"לא הייתה קורולציה בין התרומות ל'יד שרה' לבין פעולות שעשה לופוליאנסקי לטובת הפרויקט", השיב ש. ד. לשאלת עו"ד גיורא אדרת, סניגורו של צ'רני, והוסיף: "התרומות ל'יד שרה' ניתנו בגלוי ולאף אחד לא היה עניין להסתיר אותם".

לדברי ש.ד. כפי שהובאו באתר NEWS1, "אני לא רואה את לופוליאנסקי באותו אור כמו האחרים. הוא משכמו ומעלה, הוא לא דיבר על עזרה אישית, להבדיל מכל האחרים, ובזה ראיתי את ההבדל המוסרי הגדול. הוא עשה ועושה דברים לתפארת, ובכלל, 'יד שרה' הוא ארגון ראוי לתרומות".
הולילנד אורי לופוליאנסקי צ'רנוי עד המדינה יד שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד