א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פינדרוס נגד ברקת: "מדיר את החרדים מירושלים" • חשיפה

קרע בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לסגנו יצחק פינדרוס • הרקע: דרישת ראש העיר לבטל את שיווק הדירות בשכונת ה'קאנטרי' ברמות, לחרדים • "ריח של הדרת חרדים"

יצחק פינדרוס. צילום: ארכיון
יצחק פינדרוס. צילום: ארכיון

סגן ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס תוקף בחריפות היום (ד), את ראש העיר, ניר ברקת.

אתמול פרסמה עיריית ירושלים, בהוראתו ראש העיר, ניר ברקת כי היא מתנגדת לשיווק דירות במסלול "מחיר למשתכן" וכן מכרזים לדירות להשכרה, בשכונת רמות בעיר, אותם פרסם משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל.

מכרזי הרשויות התייחסו לשיווק קרקעות לבניית 606 יחידות דיור בשכונת "הקאנטרי" ברמות.

בסך הכל מתוכננות בשכונה להיבנות 734 יחידות דיור, אך בעירייה דרשו לבטל שיווק 128 יחידות דיור להשכרה ארוכות טווח ו-166 יחידות דיור במסלול "מחיר למשתכן", שכן תנאי הזכאות במסלולים הינם מפלים.

"מהודעת העירייה נודף ריח כבד מאד של ניסיון להדרת המגזר החרדי", אומר יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר מטעם סיעת יהדות התורה. "הציבור החרדי סובל שנים ממצוקת דיור קשה, זוגות צעירים מבקשים לבוא לגור בירושלים ונאלצים לגור בתנאים תת-אנושיים במרתפים ובחניונים, באין פתרון סביר אחר.

"לא מן הנמנע, כי משפחות רבות מהציבור החרדי יבקשו כעת לממש את זכותם האלמנטארית לקורת גג ולרכוש דירה בשכונת רמות", הוסיף פינדרוס. "אך, הדרישה לבטל את שיווק הדירות להשכרה ארוכת טווח ודירות במסלול 'מחיר למשתכן', היא דרישה של איפה ואיפה כלפי תושבי העיר הזכאים לדיור מוזל וקוראת בריש גלי להעדיף אוכלוסייה אליטיסטית ומבוססת".

פינדרוס טוען כי הודעה זו יצאה בחוסר סמכות, מאחר שהחלטות מעין אלה אמורות להתקבל על ידי כל חברי מועצת העיר, ונושא זה אף לא עלה לדיון בישיבות ההנהלה המתקיימות מעת לעת. "יהדות התורה היא הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר, וככזו יש לה ודאי הזכות להיות שותפה בדיון בנושא מהותי כל כך", אמר.

לטענת פינדרוס הצעד נועד להצר את צעדי הציבור החרדי בעיר, "אני מקווה שבעירייה יתנערו מהצעד המגמתי שמטרתו ברורה ויאפשרו לכל תושבי העיר הזדמנות להגיע לקורת גג ראויה".
יצחק פינדרוס עיריית ירושלים ניר ברקת חרדים דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד