י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הפרקליטות לא מוותרת: ערערה נגד זיכוי אולמרט

הוגש ערעור לבית המשפט העליון על זיכוי ראש הממשלה לשעבר מהאישומים נגדו • מקורביו מאשימים הפרקליטות בהשפעה על הבחירות: "זו רדיפה חסרת מעצורים"

אולמרט בבית המשפט. צילום: פלאש90
אולמרט בבית המשפט. צילום: פלאש90

פרקליטות המדינה ערערה הערב (ד') לבית המשפט העליון על זיכויו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מהאישומים נגדו בפרשות טלנסקי ו"ראשונטורס", וכן על העונש של מאסר על תנאי שנגזר עליו בעקבות הרשעתו בפרשת מרכז ההשקעות.

הפרקליטות גם ערערה על זיכויה של מי שהיתה ראש לשכתו של אולמרט, שולה זקן, מעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

הפרקליטות החליטה שלא לערער על זיכויה של זקן בפרשת טלנסקי, אולם לערער על העונש שנגזר עליה - תשעה חודשים מאסר על תנאי.

למרות הגשת הערעור אולמרט יכול להתמודד לכנסת, משום שאין בעונשו קלון.

מקורבי אולמרט תקפו את ההחלטה. יועץ התקשורת שלו, אמיר דן אמר: "הגשת הערעור היא עוד שלב במסע הרדיפה חסר המעצורים כנגד אולמרט, אותו מנהלת הפרקליטות. הערעור על החלטת בית המשפט המחוזי, מהווה הבעת אי אמון מוחלטת של הפרקליטות, באחד ההרכבים הבכירים ביותר של בתי המשפט המחוזיים בישראל".

בסוף ספטמבר גזר בית המשפט המחוזי בירושלים עונש של שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה 75,300 שקלים על אולמרט, בעוון הפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, בפרשות טלנסקי ו"ראשונטורס".

הערעור משתרע על פני 98 עמודים, ועליו חתומים פרקליט המדינה משה לדור, סגנו שוקי למברגר, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ג'ואי אש ושניים מסגניו.

לטענתם הייתה בפרשות 'טלנסקי' ו'ראשונטורס', "התנהלות פסולה ואסורה" מצידו של אולמרט.

"השלד המרכזי בשתי פרשות אלו, הוא ניצול מעמדו, סמכויותיו ואפשרויותיו של המשיב כשר בכיר – ממלא מקום ראש הממשלה בעת האירועים וקודם לכן ראש עיריית ירושלים - לקבלת טובות הנאה שאסור היה לו לקבלן. המשיב ביצע את המעשים תוך ניצול סביבת העבודה, שבה שירתו עובדות מדינה קרובות אליו אשר פעלו בנאמנות לקידום אינטרסים פרטיים שלו. כך השחית המשיב גם אותן, כשהביא אותן להשתתף עמו במעשי העבירה שעבר".
אהוד אולמרט טלנסקי ראשונטורס שולה זקן בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד