כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אורי שגיא: פרשתי בגלל הכפשות עלומות נגדי

מדוע פרש האלוף במיל' מהפריימריס בהעבודה? • בצהרים: "מסיבות בריאותיות-משפחתיות" • בערב: ליחימוביץ הגיע מידע מאישה שטענה כי האלוף ביצע בה לכאורה מעשה פלילי לפני שנים

שלי  יחימוביץ. צילום: פלאש90
שלי יחימוביץ. צילום: פלאש90

מדוע פרש ראש אמ"ן לשעבר, האלוף במילואים אורי שגיא, מההתמודדות בפריימריס של מפלגת העבודה?

בהודעה שפרסמה המפלגה בצהריים נאמר, כי ההחלטה לפרוש התקבלה "מסיבות בריאותיות-משפחתיות".

אלא שהערב דיווח ערוץ 2, כי ההודעה ניסתה לחפות על הסיבה האמיתית: שגיא פרש בעקבות מידע שהגיע בימים האחרונים אל יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', מאישה שטענה כי שגיא ביצע בה, לכאורה, מעשה פלילי לפני שנים רבות.

לפי הדיווח, המידע נשמר בתחילה בסוד, ובמפלגה התקיימו התייעצויות, שהובילו לשיחה שנערכה הבוקר בין יחימוביץ' לבין שגיא - בסופה פורסמה ההודעה על פרישתו.

בשיחה טלפונית עם ערוץ 2 אמר שגיא: "היום התברר לי לאכזבתי שעליי להתמודד עם האשמות והכפשות עלומות, שפשרן לא נאמר לי עד עתה מלבד העובדה שמדובר באירוע שהתרחש כביכול לפני 39 שנים. על אף שאין לך שום תקפות משפטית או ציבורית, ברור לי שהעיסוק בהן עלול לפגוע בבריאותי ובבריאות משפחתי. הודעת פרישתי מטרתה בין השאר להימנע מהתעסקות בנושאים אלה, שכן משפחתי ובריאותה חשובים לי יותר מכל דבר".

לפני שבועיים הודיע שגיא, בן 69, על הצטרפותו למפלגת העבודה ועל כוונתו להתמודד בפריימריס. הוא היה המתמודד היחיד ברשימת העבודה שהוא בעל רקע ביטחוני ומדיני ארוך שנים, והיה צפוי לאייש את עמדת הביטחוניסט במפלגה, ולחזק את יו"ר העבודה, המתמקדת בעיקר במסרים כלכליים-חברתיים.

כעת, תאלץ יחימוביץ למצוא מועמד אחר בעל רקע ביטחוני.
העבודה אורי שגיא אמ''ן ביטחוניסט פריימריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד