ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פסק הלכה למד"א: "המירס יופעל בעזרת השיניים"

דובר מד"א מודיע: המכון המדעי הטכנולוגי להלכה מצא פיתרון לסוגיית מכשירי המירסים במד"א - כונני מד"א החרדיים יוכלו להפעיל את המירס בשבת, אבל בעזרת השיניים

פסק הלכה למד"א: "המירס יופעל בעזרת השיניים"

נמצא פתרון עבור מתנדבי ועובדי מד"א החרדיים: פסק הלכה מיוחד מתיר להם להפעיל את מכשיר המירס בשבת, אבל בתנאי שיעשו זאת בעזרת השיניים. כך מוסר דובר מד"א, ירוחם מנדולה.

הודעת הדובר יצאה לפני הכינוס שמתקיים הערב (ה) בפתח תקווה, בו משתתפים מתנדבי אירגוני ההצלה החרדיים.

וזו הודעת הדובר במלואה: "בתקופה האחרונה החלו במד"א להחליף בהדרגה את מכשירי הביפר הישנים במכשירי מירס חדישים מצוידים בטכנולוגיית GPS, המאפשרת איתור המתנדבים הקרובים ביותר לאירוע ומקצרת את זמן התגובה של הצוותים בדרך להצלת חיים.

"אולם לא כולם בירכו על השינוי וברחוב החרדי עלה החשש כי שימוש במכשיר המירס, בעל טכנולוגית ה-GPS, עלולה לחלל את השבת וקריאה נשמעה למתנדבי מד"א החרדיים להישאר עם מכשיר הזימונית הישן.

בניסיון למצוא לעניין פתרון הלכתי מקובל, פנה מגן דוד אדום לראש המכון המדעי הטכנולוגי להלכה, הרב לוי יצחק הלפרין. ראש המכון, אישר את נשיאת המכשיר על ידי הכוננים החרדיים, והתנה את השימוש בו גם בשבתות וחגים בסדרת תנאים יצירתית: המכשירים יהיו פתוחים בכל העת ויונחו בנרתיק מיוחד אשר לא יאפשר את סגירתם. בנוסף, בשבתות וחגים יענו הכוננים לקריאות המוקד בעזרת תכשיט מאורך, אשר יניחו בין שיניהם וילחצו, כדי להגיב לקריאה ולהודיע כי הם יוצאים לזירה".

מנכ"ל מד"א אלי בין מצוטט בהודעה: "מכשירי המירס יכולים לקצר משמעותית את זמני ההגעה של הצוותים לקריאה ולהציל חיים רבים. מד"א, כארגון רפואי מהמתקדמים בעולם, מחויב לאמץ את הטכנולוגיה, תוך הקפדה שלא לפגוע באורח חייהם ומנהגיהם של מתנדביו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד