כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ב-5 שנים פחת הנזק הכלכלי למדינה מתאונות ב-1.7 מיליארד ש"ח

על פי נתוני אור ירוק מדובר בחיסכון של 340 מיליון שקלים למשק מידי שנה, בממוצע. מנכ"ל "אור ירוק": "המשך הקצאת התקציבים לבטיחות בדרכים היא קריטית לשמירת מגמת הירידה במספר ההרוגים בדרכים וגם משתלמת כלכלית"

ב-5 שנים פחת הנזק הכלכלי למדינה מתאונות ב-1.7 מיליארד ש"ח
חדשות 24

בחמש השנים האחרונות (2007-2011 ) פחת הנזק הכלכלי המצטבר למשק מתאונות דרכים ב-1.7 מיליארד שקל. כך עולה מניתוח "אור ירוק" של נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. המשמעות היא חיסכון כלכלי למשק של כ-340 מיליון שקלים מידי שנה, בממוצע, כתוצאה מהשקעה במאבק בתאונות הדרכים.

על פי הנתונים, בשנת 2011 פחתה עלות תאונות הדרכים המדווחות למשק הישראלי ב6% לעומת שנת 2010 והסתכמה ב-7.27 מיליארד שקלים, לעומת 7.75 מיליארד שקלים בשנת 2010 . מדובר בחיסכון של 480 מיליון שקלים למשק.

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "המשך הקצאת התקציבים לבטיחות בדרכים היא קריטית לשמירת מגמת הירידה במספר ההרוגים בדרכים וגם משתלמת כלכלית למשק. ההישג שבהפחתה של כ-30% במספר הרוגים בתאונות הדרכים בשנת 2012 אינו תלוי במזל או גורל, אלא פרי של פעילות מאומצת להצלת חיים.

השקעה של התקציב הנדרש, 550 מיליון שקלים בשנה, לשיפור תשתיות הכבישים המסוכנים, לאכיפה ראויה, להטמעת אביזרי בטיחות מתקדמים למערך פינוי מהיר ולחינוך לבטיחות בדרכים, תאיץ את קצב ההפחתה במספר ההרוגים ותגדיל את החיסכון הכלכלי למשק." מהנתונים עולה עוד כי עלותו של הרוג, מתאונות דרכים, למדינה, מסתכמת ב5.580 מיליון שקלים. עלותו של פצוע קשה (בכלי רכב ארבע גלגלי) למדינה, מסתכמת בכ-600-700 אלף שקלים ושל פצוע קשה ברכב דו גלגלי, עלולה להגיע עד לכ-1.1 מיליון שקלים. עלותו של פצוע קשה כהולך רגל או רוכב אופניים, עלולה להסתכם בעד כ-900 אלף שקלים.

עוד עולה מן הנתונים כי עלותה הממוצעת של תאונת דרכים בשטח הבינעירוני למשק, גדולה פי 2.3 ! מעלותה של תאונת דרכים בתחום העירוני. ניתוח עמותת "אור ירוק" את נתוני שנת2011 של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מלמד כי עלותה הממוצעת של תאונת דרכים בשטח העירוני למדינה מסתכמת ב-189 אלף שקלים, בעוד עלותה של תאונה ממוצעת בשטח העירוני, מסתכמת ב-82 אלף שקלים.

שמואל אבואב מנכ"ל "אור ירוק": הפער העצום בין עלות תאונה בתחום העירוני לעלותה בתחום הבינעירוני, עשוי להיות מיוחס לחומרת הפציעה של המעורבים בתאונה בשטח הבינעירוני ולמספר ההרוגים הגבוה יותר בשטח הבינעירוני. אלה נגרמים עקב נהיגה במהירויות גבוהות יותר בשטח הבינעירוני.השקעה תקציבית ראויה באכיפה תפחית את מספר ההרוגים והפצועים בכבישים הבינעירוניים".
אור ירוק נזק כלכלי תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד