ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

רוסיה חוגגת: המוזיאון היהודי הגדול בעולם • צפו

במוסקבה נחנך 'מוזיאון היהדות והסובלנות', שהקים הגר"ב לאזאר • שמעון פרס, שחנך את המקום, קרא לנשיא רוסיה להילחם בגרעין האיראני • גלרית ענק מרהיבה

תמונות מהפתיחה. צילום: ישראל ברדוגו
תמונות מהפתיחה. צילום: ישראל ברדוגו

בטקס ממלכתי ומרשים נחנך היום במרכז מוסקבה המוזיאון היהודי הגדול בעולם, המגולל את תולדות עם-ישראל, החל מבריאת העולם ועד ימינו, כולל כל תקופות הגלויות שעם ישראל עבר, עד לתקופת מסירות הנפש של היהודים ב-70 שנות הקומוניזם בברית המועצות.

"מטרת המוזיאון", אומר יוזם המוזיאון, רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, "לתת לכל אחד באשר הוא, ללמוד על עבר, ההווה והעתיד המופלא של העם הנבחר".

נשיא רוסיה, ולדמיר פוטין אמר אמש בדבריו, בהתייחסו להיותו שותף בהקמת המוזיאון: "עוד צעד להשגת המטרה של מניעת אנטישמיות ברוסיה"

בטקס לקחו חלק נשיא מדינת ישראל שמעון פרס, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, שגרירת ישראל ברוסיה, נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים הנגיד לוי לבייב, שגרירים, נכבדים, תורמים וידידי הקהילה.

פרס בנאומו אמר בהתרגשות: "באתי בשם העם היהודי ומדינת ישראל, לומר תודה לרוסיה על ניצחונה את הצורר הנאצי ושחרור עמי ממחנות ההשמדה ותאי הגזים" .

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר: "יש לנו חובה משותפת להגן על כבוד הנופלים ועל זכרם והמוזיאון הוא התגלמות מוחשית לדיאלוג והסכמה בין העמים".

כמו-כן נאם נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה אלכסנדר ברדה.

עם הסיום החלק הרשמי, יצאו המשתתפים לסיור בין אגפי המוזיאון הענק, שנבנה במשך כשמונה שנים, ומתפרס על כ-9,000 מ"ר, עם טכנולוגיה ואביזרי הדמיה מהמשוכללים והמפותחים בעולם.

במוזיאון, שהוא למעשה מרכז למידה, קיימת מחלקה מיוחדת לילדים, חנות מזכרות, בית קפה כשר למהדרין.

הכניסה אליו היא בתשלום. הוא פתוח בימות החול, ובערבי שבתות וחג עד שעת הצהרים.





























































מוסקבה מוזיאון גרעין יהדות רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד